na
„Przygotowywanie i dostarczanie posiłków do szkół z terenu Gminy Brzeziny w dni nauki szkolnej"
znak sprawy: GOPS- PN/1/2008
1) Nazwa i adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzezinach
ul.1000-lecia 8
62-874 Brzeziny
tel. (062) 7698775, fax. (062) 7698062
strona: http://www.brzeziny-gmina.pl i http://www.brzeziny-gmina.pl/bip
e-mail: gops@brzeziny-gmina.pl
godziny urzędowania: poniedziałek od 800do 1600
wtorek -piątek od 730do 1530
Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:
Lilia Marciniak, tel.062 7698775 - kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzezinach
2) Określenie trybu zamówienia:
przetarg nieograniczony na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058 ), zwana dalej Pzp o wartości zamówienia nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 Pzp
3) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest zamieszczona do pobrania na stronach internetowych Gminy Brzeziny:
http://www.brzeziny-gmina.pl i http://www.brzeziny-gmina.pl/bip
SIWZ zostanie przesłana lub przekazana Wykonawcy na jego pisemny wniosek skierowany na adres Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzezinach, ul. 1000 lecia-8, 62-874 Brzeziny, lub osobiście w pokoju nr 11 w Urzędzie Gminy Brzeziny.
4) Nazwa zamówienia: „Przygotowywanie i dostarczanie posiłków do szkół z terenu Gminy Brzeziny w dni nauki szkolnej"
1) Przedmiotem zamówienia jest:
Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług w zakresie przygotowania i dostarczenia posiłków do szkół z terenu gminy Brzeziny w dni nauki szkolnej, realizowane w ramach Programu Rządowego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania"; tzn.:
a) przygotowanie i dostarczenie drugiego dania do Gimnazjum w Brzezinach, Szkoły Podstawowej w Dzięciołach, Szkoły Podstawowej w Sobiesękach, gdzie porcja obiadowa musi spełniać następujące wymogi dotyczące wielkości i składu posiłków:
- ziemniaki, ryż, kasza, kluski etc.- nie mniej niż 150g,
- mięso- nie mniej niż 100g,
- warzywa- nie mniej niż 100g,
- gotowane jarzyny- nie mniej niż 120g.
Obiad musi składać się z wybranych produktów wyszczególnionych powyżej. Jeden raz w tygodniu może wystąpić danie bezmięsne, zastąpione innym produktem. Posiłek musi być dostarczony ciepły, w zamkniętych termosach, najpóźniej do godziny 1200. Wykonawca wydaje posiłki uczniom we własnych naczyniach.
Faktyczna liczba posiłków uzależniona będzie od liczby dzieci, które objęte zostaną programem dożywiania. Wielkość ta nie jest stała i może ulegać zmianom w trakcie realizacji zamówienia.
Szacunkowa liczba uczniów objętych programem dożywiania wynosi 77.
b) przygotowanie i dostarczenie kanapek do Szkoły Podstawowej w Czempiszu, , gdzie porcja posiłku musi spełniać następujące wymogi dotyczące wielkości i składu.
Na kanapkę składać się ma:
- bułka pszenna, świeża- nie mniej niż 100g, posmarowana po obu stronach masłem,
- wędlina, ser około 30-40g
- dodatki typu sałata zielona, ogórek, pomidor, papryka, itp.
Posiłek winien spełniać wymogi określone w lit.a).
Zamawiający wymaga, żeby posiłki dostarczane były stosownie do potrzeb danej szkoły, jednak nie później niż do godziny 1200 . Kanapki muszą być zapakowane pojedynczo, w odpowiednie opakowania spełniające wymogi sanitarne. Dostarczone posiłki odbierać winien przedstawiciel szkoły.
Szacunkowa liczba uczniów objętych programem dożywiania wynosi 3.
Wspólny słownik zamówień(CPV)
Słownik główny
Główny przedmiot 55.52.31.00-3 usługi w zakresie posiłków szkolnych
Dodatkowe przedmioty 55.52.40.00-9 usługi dostarczania posiłków do szkół
6) Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7) Termin wykonania zamówienia: Termin wykonania zamówienia od dnia 05.01.2009r. do dnia 18.06.2009.r
8) Termin związania ofertą: Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
10) Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie IX SIWZ.
Ocena warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnił.
11) Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1,
2) Wypełniony formularz cenowy - załącznik nr 2,
3) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 22 ust.1
i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 3,
4) Zaparafowany projekt umowy- załącznik nr 4
5) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6) Decyzja właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, w zakresie spełnienia przez Wykonawcę wymagań koniecznych do zapewnienia higieny w procesie produkcji posiłków i obrotu oraz do zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej artykułów żywnościowych.
Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania, których Pełnomocnik jest upoważniony.
W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców składających wspólną ofertę:
1. oświadczenie wymienione w pkt. 3. powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców;
2. dokumenty wymienione w pkt. 5, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę;
3. pozostałe dokumenty składane są wspólnie.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsca zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1/ nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
2/ nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
3/ nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów oraz informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".
12) Informacja na temat wadium:
wadium nie jest wymagane
13) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
--------------------------------------------------------------------------
Nazwa kryterium Waga
--------------------------------------------------------------------------
Cena zadania 100 --------------------------------------------------------------------------
14) Miejsce i termin składania ofert:
w siedzibie Zamawiającego tj.
Urząd Gminy Brzeziny
ul.1000- lecia 8
62-874 Brzeziny
Pokój nr 9, I piętro
do dnia 22.12.2008r. do godz. 10:00
15) Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
16) Zamawiający nie przewiduje dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
17) Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 12.12.2008r. pod numerem 260916-2008.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzezinach
/-/ Lilia Marciniak
Dokumenty przetargowe do pobrania:
1) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
2) Formularz ofertowy - załącznik nr 1
3) Formularz cenowy - załącznik nr 2,
4) Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych -załącznik nr 3
5) Projekt umowy - załącznik nr 4