Do zadań Pełnomocnika
Wójta Gminy Brzeziny ds. rozwiązywania problemów alkoholowych należy:
1. Przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji
przedsiębiorcom w zakresie uzyskania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.
2. Przygotowywanie dokumentów będących podstawą
wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
3. Kierowanie wniosków do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych celem ich zaopiniowania.
4. Przygotowywanie decyzji o zezwoleniu lub odmowie
na sprzedaż napojów alkoholowych w tym jednorazowych.
5. Przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu zezwolenia
na sprzedaż napojów alkoholowych.
6. Przygotowywanie decyzji o cofnięciu zezwolenia
na sprzedaż napojów alkoholowych.
7. Przygotowywanie decyzji na wyprzedaż zapasów
napojów alkoholowych.
8. Prowadzenie rejestrów decyzji .
9. Przyjmowanie od przedsiębiorców oświadczeń o
wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim.
10. Naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na
sprzedaż napojów alkoholowych.
11. Monitorowanie poziomu wykorzystania wskaźnika
maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
12. Prowadzenie postępowań administracyjnych w
sprawach o cofnięcie oraz wygaszenie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
z udziałem stron postępowania.
13. Prowadzenie wykazu punktów sprzedaży napojów alkoholowych, z
uwzględnieniem rodzaju i terminu
ważności zezwoleń.
14. Bieżące przekazywanie i aktualizowanie w formie
elektronicznej w CEIDG prowadzonej przez Ministerstwo Rozwoju informacji dotyczących wydanych przez
Wójta Gminy Brzeziny zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
15. Opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń ,
decyzji w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
16. Działanie
na rzecz tworzenia i wzmacniania
lokalnej koalicji trzeźwości.
17. Działania na rzecz zmniejszania rozmiaru
alkoholizmu.
18. Przyjmowanie wniosków o wszczęcie postępowania wobec osoby nadużywającej
alkoholu, zmierzającego do podjęcia
leczenia w zakładzie leczenia odwykowego.
19. Przygotowywanie posiedzeń i obsługa Gminnej Komisji Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych.
20. Przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisja
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
projektów Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz preliminarzy ich wykonania.
21. Bieżąca koordynacja działań wynikająca z
Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
22. Współpraca z instytucjami i organizacjami
działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
23. Organizowanie Punktów Zajęć Integracyjnych oraz Punktu Konsultacyjnego ds. uzależnień.
24. Przygotowywanie umów zleceń w zakresie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
25. Organizowanie kampanii edukacyjnej.
26. Bieżąca znajomość przepisów wykonawczych do ww.
spraw.