Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego

 

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - pobierz plik pdf

 

PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI  POTRZEBAMI NA LATA 2022-2024

 

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Termin

1.

Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Dyrektor Domu

Szkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie  wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

realizacja w całym okresie działania

2.

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Uaktualnienie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami

Przedłożenie Dyrektorowi do zatwierdzenia.

Publikacja na stronie BIP

do 31 marca 2023r.

 

3.

Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej.

2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej.

3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

realizacja w całym okresie działania

4.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:

  1. architektonicznej
  2. cyfrowej
  3. informacyjno-komunikacyjnej

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób  ze szczególnymi potrzebami w dostępnie  do usług świadczonych w DPS

realizacja w całym okresie działania

5.

Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej).

realizacja w całym okresie działania

6.

Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Prawidłowe oznaczenie taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynku

do 31 grudnia 2023r.

7.

Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkich, w tym osobom z niepełnosprawnościami

Zespół ds. dostępności

Dyrektor

Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, szkolenia pracowników

realizacja w całym okresie działania

8.

Zapewnienie dostępności cyfrowej nowej strony internetowej DPS dla wszystkich

Zespół ds. dostępności

Zlecenie wykonania oraz uruchomienie nowej dostępnej cyfrowo strony internetowej

II lub III kwartał 2022r.

9.

Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

Zespół ds. dostępności

Informatyk

Weryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

realizacja w całym okresie działania

10.

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

Zespół ds. dostępności

Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad

do końca lutego 2025r.

11.

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Zespół ds. dostępności

Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki

do 31 marca 2025r.