Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego

 

PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI  POTRZEBAMI NA LATA 2025-2028

 

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Termin

 

1

Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Dyrektor Domu

Szkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie  wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

realizacja w całym okresie działania

 

2

Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Uaktualnienie „Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami”

Publikacja na stronie BIP

do 31 marca 2025r.

 

 

3

Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

 

1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej w szczególności zapewnienie wolnych przestrzeni komunikacyjnych, bieżąca konserwacja  urządzeń (winda) umożliwiająca dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych

2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej

3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

realizacja w całym okresie działania

 

4

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:

  1. architektonicznej
  2. cyfrowej
  3. informacyjno-komunikacyjnej

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób  ze szczególnymi potrzebami w dostępnie  do usług świadczonych w DPS.

2. Zamontowanie oznaczeń w języku Braille`a w windzie dotyczące oznaczenia poszczególnych pięter (kondygnacji) oraz na drzwiach administracji

realizacja w całym okresie działania

 

 

 

do 31 grudnia 2028r.

 

5

Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej)

realizacja w całym okresie działania

 

6

Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów

 

 

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Uzupełnienie  oznaczenia taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynku

realizacja w całym okresie działania

 

7

Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkim osobom, a w szczególności osobom z niepełnosprawnościami

Dyrektor

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, cykliczne szkolenia pracowników.

2. Zakup prześcieradeł ewakuacyjnych

realizacja w całym okresie działania

 

8

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej DPS dla wszystkich

Główny Administrator

Informatyk

Aktualizacja dostępnej cyfrowo  strony internetowej.

Zapewnienie  nagrania treści w polskim języku migowym

realizacja w całym okresie działania

 

9

Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

Główny Administrator Informatyk

Weryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

realizacja w całym okresie działania

 

10

Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wstępu do budynku z psem asystującym i psem przewodnikiem

Dyrektor

 

Do DPS w Chodzieży można wejść  z psem asystującym i psem przewodnikiem

realizacja w całym okresie działania

 

11

Zapewnienie w razie potrzeby udzielania pierwszej  pomocy osobom z niepełnosprawnościami

Dyrektor

Starszy Inspektor

Pracownicy

Bieżące szkolenia pracowników z pierwszej pomocy przedmedycznej

 

realizacja w całym okresie działania

 

 

12

Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku  DPS

Główny Administrator

Pracownicy

Zamieszczenie rozkładu pomieszczeń na poszczególnych  kondygnacjach budynku w sposób wizualny i głosowy

realizacja w całym okresie działania

 

13

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

Zespół ds. dostępności

Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad

do końca lutego 2029r.

 

14

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Zespół ds. dostępności

Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki

do 31 marca 2029r.

 

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2025 - pobierz plik pdf

 

 


 

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - pobierz plik pdf

 

PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI  POTRZEBAMI NA LATA 2022-2024

 

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Termin

1.

Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Dyrektor Domu

Szkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie  wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

realizacja w całym okresie działania

2.

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Uaktualnienie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami

Przedłożenie Dyrektorowi do zatwierdzenia.

Publikacja na stronie BIP

do 31 marca 2023r.

 

3.

Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej.

2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej.

3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

realizacja w całym okresie działania

4.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:

  1. architektonicznej
  2. cyfrowej
  3. informacyjno-komunikacyjnej

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób  ze szczególnymi potrzebami w dostępnie  do usług świadczonych w DPS

realizacja w całym okresie działania

5.

Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej).

realizacja w całym okresie działania

6.

Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Prawidłowe oznaczenie taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynku

do 31 grudnia 2023r.

7.

Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkich, w tym osobom z niepełnosprawnościami

Zespół ds. dostępności

Dyrektor

Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, szkolenia pracowników

realizacja w całym okresie działania

8.

Zapewnienie dostępności cyfrowej nowej strony internetowej DPS dla wszystkich

Zespół ds. dostępności

Zlecenie wykonania oraz uruchomienie nowej dostępnej cyfrowo strony internetowej

II lub III kwartał 2022r.

9.

Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

Zespół ds. dostępności

Informatyk

Weryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

realizacja w całym okresie działania

10.

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

Zespół ds. dostępności

Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad

do końca lutego 2025r.

11.

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Zespół ds. dostępności

Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki

do 31 marca 2025r.