Lp. | Obszar dostępności | Zakres działania | Sposób realizacji | Planowany termin realizacji źródło | Wydział odpowiedzialny za realizację |
1. |
Dostępnośc architektoniczna |
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami dostępu na wszystkie kondygnacje budynku i biur. Udogodnienia architektoniczne w postaci montażu windy czy platform schodowych będą wdrażane etapowo. Ze względu na fakt powstania budynku w latach 70-tych, nakłady finansowe na dostosowanie budynku do wymagań dostępności architektonicznej są bardzo wysokie, przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania przewiduje się pełne dostosowanie budynku w okresie 15-20 lat. |
Montaż widy/ platform schodowych w Budynku A, montaż podjazdu w budynku w Milczu 4. Budynek B wybudowany był ponad 100 lat temu, jest objęty opieką konserwatora, możliwości wykonania przy nim podjazdu lub platformy dla osób niepełnosprawnych jest bardzo utrudniona. Jako dostęp alternatywny- obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami w budynku A, po wezwaniu pracownika merytorycznego do załatwienia sprawy w dogodnym miejscu |
15-20 lat przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania dla budynku A. 2027 r. – podjazd w budynku w Milczu 4. |
Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji/ Koordynator ds. dostępności |
2. |
Dostępnośc architektoniczna |
Zapewnienie pomieszczenia na parterze budynku A do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. |
Planuje się przystosować pomieszczenie znajdujące się na parterze budynku, do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami |
2023 rok w ramach realizacji projektu. |
Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji/ Koordynator ds. dostępności |
3. |
Dostępność architektoniczna |
Zapewnienie toalety dostosowanej do osób ze szczególnymi potrzebami na parterze budynku A. |
Planuje się przystosowanie toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami |
2023 rok w ramach realizacji projektu. ² |
Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji/Koordynator ds. dostępności |
4. |
Dostępność architektoniczna |
Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszcze na parterze budynku A. |
Zakup planu tyflograficznego, zapewniającego informację na temat rozkładu pomieszczeń znajdujących się na parterze w budynku A, w tym Wydziału Komunikacji. Mając na uwadze natężenie ruchu w wydziale oraz planowaną lokalizacją pomieszczenia i toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami, umiejscowienie takiego planu poprawi dostępność architektoniczną. |
2023 rok w ramach realizacji projektu. ² |
Wydział Organizacyjny / Koordynator ds. dostępności |
5. |
Dostępność architektoniczna |
Zapewnienie ochrony przeciwpożarowej, ewakuacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Uzupełnienie instrukcji przeciwpożarowej pod kątem zapewnienie bezpiecznej ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami. |
2023/2024 plan finansowy Starostwa Powiatowego w Chodzieży |
Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji w porozumieniu z Powiatowym centrum Usług Wspólnych w Chodzieży/ Koordynator ds. dostępności |
6. |
Dostępność architektoniczna |
Zapewnienie dostępu do budynków osobie z psem asystującym. |
Zakup i umieszczenie oznakowania przed wejściem do budynku w Milczu 4, w alfabecie Braille´a. |
2023/ plan finansowy Starostwa Powiatowego w Chodzieży |
Wydział Organizacyjny |
7. |
Dostępność cyfrowa |
Zapewnienie zgodności z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych (Dz.U. z 2023 r. poz.82). |
Planuje się dostosowanie stron internetowych do pełnej zgodności z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.). W ramach bieżącego monitoringu działania stron, podejmowane są działania zmierzające do polepszenia dostępności. |
Na bieżąco w ramach posiadanych środków |
Wydział Organizacyjny/ Koordynator ds. Dostępności |
8. |
Dostśpność informacyjnokomunikacyjna |
Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem rodków wspierających komunikowanie się , o którym mowa w art.3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz.20) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usług tłumaczenia przez strony internetowe i aplikacje. |
Zakup usługi tłumaczenia online, co poprawi obsługę osób korzystających z usług Starostwa Powiatowego w Chodzieży z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o którym mowa w art.3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz. 20) poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usług tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. Zakup usługi poprawi komfort obsługi osób z niepełnosprawnością słuchową. W ramach usługi planuje się zakup Widgdetu na stronę jednostki, służącego do szybkiego połączenia z tłumaczem. Dostępność usługi tłumacza online na stronie internetowej jednostki będzie realizacją minimalnych wymagań, wskazanych w art.6 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2022 r poz. 2240) oraz likwidacja barier komunikacyjnych. |
2023 rok w ramach realizacji projektu. ² |
Wydział Organizacyjny / Koordynator ds. dostępności |
9. |
Dostępność informacyjnokomunikacyjna |
Zapewnienie na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Chodzieży informacji o zakresie jego działalności- w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w języku polskim migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania. |
Trwają prace poprawiające dostępność w zakresie zapewnienia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Chodzieży, informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania. |
2027 rok przy pozyskaniu zewnętrznego źródła finansowania. |
Wydział Organizacyjny / Koordynator ds. dostępności |
10. |
Dostępność cyfrowa |
Zapewnienie aktualizacji deklaracji dostępności do 31 marca każdego roku |
Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności na stronach internetowych jednostki: - Biuletyn Informacji Publicznej, - https://powiat-chodzieski.pl/. |
Do 31 marca każdego roku, na bieżąco. |
Koordynator ds. dostępności/ Wydział Organizacyjny |
11. |
Dostępność cyfrowa |
1.Zbieranie danych do raportu o stanie zapewnienia dostępności. 2. Zebranie raportów o stanie dostępności od jednostek i umieszczenie na BIP Powiatu Chodzieskiego. |
1.Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności, przegląd i weryfikacja stanu dostępności we wszystkich obszarach. 2. Zebranie drogą elektroniczną raportów z jednostek. |
1.Do 15 marca 2025 r. 2.Do 28 marca 2025 r. |
Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności |