Usługi oferowane mieszkańcom Domu Pomocy Społecznej w Mościszkach są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. Dz. U. 2005 Nr 217, poz. 1837. System wsparcia mieszkańca oparty jest na trzech filarach: Terapii Otwartym Dialogiem (ODA), Towarzysz Terapii (Acompañamiento Terapéutico) oraz Biuro Pracy. Mieszkańcy objęci są wsparciem zespołu terapeutycznego, terapeutów zajęciowych, psychologa, psychiatry, dietetyka, zespołu medycznego – wykwalifikowanych pielęgniarek. W razie potrzeby mieszkańcy konsultowani są w poradniach specjalistycznych. Do dyspozycji mieszkańców pozostaje dwóch pracowników socjalnych.
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W MOŚCISZKACH ŚWIADCZY USŁUGI:
(zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r.
Dz. U. 2005 Nr 217, poz. 1837 )
1/. W zakresie potrzeb bytowych, zapewniając:
a). miejsce zamieszkania;
b). wyżywienie;
c). odzież i obuwie;
d). utrzymanie czystości;
2/. Opiekuńcze , polegające na :
a). udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych;
b). pielęgnacji;
c). niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych;
3/. Wspomagające , polegające na
a). umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej;
b). podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców domu;
c). umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych;
d). zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców domu;
e).stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i społecznością lokalną.
f). działaniu zmierzającym do usamodzielnienia mieszkańca domu, w miarę jego możliwości;
g). pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi domu w podjęciu pracy, szczególnie mający charakter terapeutyczny, w przypadku osób spełniających warunki do talkiego usamodzielnienia;
h).zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych;
i). finansowaniu mieszkańcowi domu nieposiadającemu własnego dochodu wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej;
j). zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców domu oraz dostępności do informacji o tych prawach dla mieszkańców domu,
k). sprawnym wnoszeniu i załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców domu.