Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej obowiązujący z dniem 1 stycznia 2020r.
(pobierz)
Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej obowiązujący z dniem 23 lutego 2017r.
(pobierz)
Informacje teleadresowe
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul . Krotoszyńska 9
63 - 708 Rozdrażew
Tel. komórkowy 696-452-484
Centrala telefoniczna numery: 62 332 03 80 (pomoc społeczna), 62 332 03 84 (świadczenia rodzinne) numery wewnętrzne:
2 – Kierownik GOPS w Rozdrażewie
3 – Pracownicy socjalni
4 – Dział świadczeń
adres e-mail: gopsrozdrazew@post.pl
Kierownik Ośrodka - Izabela Paszek
Główny księgowy – Ilona Plucińska
Starszy Pracownik Socjalny - Małgorzata Zagrodnicka
Pracownik Socjalny - Marzena Gustowska
Inspektor - Edyta Roszczak-Urban
Ośrodek czynny jest w godzinach:
poniedziałek - piątek 7.00 - 15.00
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rozdrażewie istnieje od 1990r. Obejmuje swoim działaniem teren gminy Rozdrażew. Jest organizatorem i wykonawcą zadań pomocy społecznej w oparciu o ustawę z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej /Dz. U. z 2018r. poz. 1508 ze zm./.
Klauzula obowiązku informacyjnego (pobierz)
Do zadań realizowanych przez Ośrodek należy:
z zakresu pomocy społecznej
• przyznawanie i wypłacanie zasiłków; stałych, okresowych, celowych
• przyznawanie pomocy rzeczowej
• organizowanie usług opiekuńczych
• organizowanie dożywiania dzieci w szkołach
• kierowanie do domów pomocy społecznej
• świadczenie pracy socjalnej
• wykonywanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy.
z zakresu innych ustaw
• przyznawanie i wypłacanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym, dla uczniów, na podstawie ustawy o systemie oświaty,
• realizacja zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w ramach działalności zespołu interdyscyplinarnego i jego obsługi
• realizacja zadań wynikających z ustawy o wsparciu rodziny i systemie pieczy zastępczej poprzez pracę z rodziną.
z zakresu świadczeń rodzinnych
• przyznawanie i wypłacanie zasiłków rodzinnych i dodatków do tych zasiłków
• przyznawanie i wypłacanie świadczeń opiekuńczych, zasiłków dla opiekuna
• prowadzenie postępowania w zakresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne opłacanych za osoby pobierające świadczenia opiekuńcze
z zakresu pomocy osobom uprawnionym do alimentów
• ustalanie prawa i wypłata świadczeń z funduszu alimentacyjnego
• prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych
z zakresu pomocy państwa w wychowaniu dzieci
• przyznawanie i wypłacanie świadczeń wychowawczych w ramach programu „Rodzina 500+”
z zakresu Karty Dużej Rodziny
• prowadzenie postępowania w sprawach z zakresu realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych
z zakresu wsparcia kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
• realizacja zadań wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
Ewidencje i rejestry prowadzone w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
1. Rejestr zasiłków stałych, okresowych, celowych
2. Rejestr decyzji o przyznanych zasiłkach
3. Ewidencja składek społecznych i zdrowotnych dla klientów OPS
4. Rejestr świadczeń rodzinnych
5. Rejestr świadczeń wychowawczych.