Procedura rekrutacji pracowników niepedagogicznych
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Tarnowie Podgórnym
Proces rekrutacji powinien być prowadzony w sposób zapewniający wybór najlepszego kandydata na dane stanowisko pracy. Przy rekrutacji kandydatów przestrzegane są zasady dotyczące zakazu dyskryminacji, ochrony danych osobowych, poszanowania dóbr osobistych. Szczegółowe wymagania dotyczące kwalifikacji zatrudnionych w szkole pracowników samorządowych określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych
Procedura rekrutacji przebiega według następujących etapów:
1. Zamieszczenie ogłoszenia o naborze ze wskazaniem stanowiska na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej szkoły lub dodatkowo na stronie internetowej gminy Tarnowo Podgórne.
2. Oferty pracy w formie określonej w ogłoszeniu składane są w sekretariacie gimnazjum lub drogą elektroniczną.
3. Dyrektor wraz z sekretarzem szkoły oraz kierownikiem gospodarczym lub wicedyrektorem dokonują wstępnej selekcji ofert i wybierają kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej.
4. Informacja o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaje przekazana kandydatom drogą telefoniczną.
5. Dyrektor wraz z sekretarzem szkoły oraz kierownikiem gospodarczym lub wicedyrektorem przeprowadzają rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami i dokonują wyboru kandydata o najlepszych preferencjach.
6. Decyzja o zatrudnieniu kandydata przekazywana jest telefonicznie.
Procedura rekrutacji pracowników pedagogicznych
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Tarnowie Podgórnym
Proces rekrutacji pracowników pedagogicznych poprzedzony jest określeniem przyszłych potrzeb szkoły wynikających z prognozy jej funkcjonowania. Proces rekrutacji powinien być prowadzony w sposób zapewniający wybór najlepszego kandydata na dane stanowisko pracy. Przy rekrutacji kandydatów przestrzegane są zasady dotyczące zakazu dyskryminacji, ochrony danych osobowych, poszanowania dóbr osobistych.
1. Stosowanie niniejszych procedur nie obejmuje:
a. nauczycieli zatrudnionych na zastępstwo
b. stanowisk obsadzanych na podstawie powierzenia
c. nauczycieli zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy na czas określony.
2. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje dyrektor szkoły, który określa wymagania w zakresie kwalifikacji i umiejętności kandydatów na stanowisko nauczyciela.
3. Informacje o rekrutacji na stanowisko nauczyciela umieszcza się na stronie internetowej serwisu oświatowego oraz na tablicy ogłoszeń w szkole.
4. Kandydaci na stanowisko pedagogiczne składają oferty w sekretariacie szkoły lub przesyłają je drogą elektroniczną. Kandydaci składając ofertę przedstawiają następujące dokumenty: CV, kopie świadectw i dyplomów potwierdzających kwalifikacje i poziom wykształcenia, list motywacyjny.
5. Dyrektor szkoły wraz z wicedyrektorem dokonują wstępnej selekcji ofert i wybierają kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej.
6. Informacja o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaje przekazana kandydatom drogą telefoniczną.
7. Dyrektor szkoły wraz z wicedyrektorem przeprowadzają rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami i dokonują wyboru kandydata o najlepszych preferencjach.
8. Wybrany kandydat otrzymuje telefonicznie informację o zatrudnieniu.
9. Dokumenty aplikacyjne kandydata wyłonionego w drodze rekrutacji zostają włączone do jego akt osobowych po uprzednim uwierzytelnieniu. Wyłoniony kandydat przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności, które zostaje dołączone do jego akt osobowych .
10. Dokumenty pozostałych kandydatów zostaną zniszczone w ciągu miesiąca po zakończeniu rekrutacji.