Organizacja
Organizacja
Szkoła działa w oparciu o statut uchwalony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu roku, a ustalony na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 1996 r. Nr 67,poz. 329 i Nr 106, poz. 496; z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej (Dz. U. Z 1999 r. Nr 14, poz. 131 z późń. zm.).
Statut Szkoły Podstawowej w Ceradzu Kościelnym jest dostępny na stronie WWW szkoły oraz w sekretariacie szkoły /parter szkoły/.
DYREKTOR SZKOŁY: mgr Dariusz Szych
tel. 510 - 043 -986
KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW SZKOŁY
Imię i nazwisko
|
mgr Dariusz Szych
|
Funkcja, stanowisko
|
Dyrektor Szkoły
|
Służbowy numer telefonu
|
61 81 47 870, 510 043 986
|
Adres e-mail
|
sekretariat@spceradzkoscielny.pl
|
Adres www
|
www.edupage.org
|
Kompetencje
Zadania
|
Szczegółowo określa ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela
Dyrektor szkoły odpowiedzialny jest w szczególności za: - dydaktyczny i wychowawczy poziom szkoły; - realizację zadań zgodnie z uchwałami rady pedagogicznej i rady szkoły, podjętymi w ramach ich kompetencji stanowiących, oraz zarządzeniami organów nadzorujących szkołę; - tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów i wychowanków; - zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań i ich doskonaleniu zawodowym; - zapewnienie w miarę możliwości odpowiednich warunków organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych. Dyrektor szkoły w szczególności: - kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz, - sprawuje nadzór pedagogiczny, - sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne, - realizuje uchwały rady szkoły oraz rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących, - dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły lub placówki zaopiniowanym przez radę szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły, - wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych, - współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych, - odpowiada za właściwą organizację i przebieg sprawdzianu i egzaminów, przeprowadzanych w szkole, - stwarza warunki do działania w szkole: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie lub wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły lub placówki.
|