Załatwianie spraw
Biuro obsługi mieszkańca
Przyjęcie mieszkańca do Domu Pomocy Społecznej w Jarogniewicach następuje na podstawie decyzji o umieszczeniu w Domu wydanej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kościanie.
W razie niemożności umieszczenia w Domu z powodu braku wolnych miejsc, powiadamia się osobę o wpisaniu na listę oczekujących oraz o przewidzianym terminie oczekiwania na umieszczenie.
Pobyt w Domu jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania. Koszt ten ustala Starosta Powiatu Kościańskiego i ogłasza w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym, nie później niż do dnia 31 marca każdego roku.
Obowiązani do wnoszenia opłat za pobyt są w kolejności:
- mieszkaniec Domu, nie więcej jednak niż 70% swojego dochodu,
- małżonek - zstępni przed wstępnymi,
- gmina, z której osoba została skierowana,
przy czym osoby i gmina określone w pkt. 2 i 3 nie mają obowiązku wnoszenia opłat, jeżeli mieszkaniec ponosi pełną odpłatność.
Mieszkaniec, a także inna osoba obowiązana do wnoszenia opłat za pobyt, jeżeli mieszkaniec przebywa u tej osoby, nie ponoszą opłat za okres nieobecności w Domu nieprzekraczającej 21 dni w roku kalendarzowym.
Nowo przyjętą osobę zapoznaje się z prawami i obowiązkami mieszkańca. Zostają jej przedstawieni pracownicy działający w ramach Zespołu Terapeutyczno-Opiekuńczego, spośród których wybiera pracownika pierwszego kontaktu.
Pracownik taki ma za zadanie:
- poznać problemy mieszkańca, wynikające z jego indywidualnych potrzeb,
- ustalić wspólnie z mieszkańcem i Zespołem Terapeutyczno-Opiekuńczym indywidualny plan wsparcia,
- współpracować z członkami Zespołu Terapeutyczno-Opiekuńczego,
- systematycznie spotykać się z mieszkańcem, omawiać z nim bieżące problemy, wspierać go w trudnych sytuacjach,
- inspirować mieszkańca do uczestnictwa w zajęciach terapeutycznych,
- chronić prywatność mieszkańca,
- dokonywać zakupów na jego życzenie.
Do osobistego bądź korespondencyjnego kontaktu z rodziną mieszkańca upoważnieni są pracownicy socjalni.
Dom zapewnia opiekę lekarską i pielęgnacyjną oraz pokrywa opłaty ryczałtowe i częściową odpłatność do wysokości limitu cen wynikających z przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia. Prowadzi działania zmierzające do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego możliwości psychofizycznych.
Rzecznikiem interesów mieszkańców i partnerem kierownictwa Domu jest Rada Mieszkańców.- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Marcin Jakubowicz (2003-07-10 14:27:56)
- zaakceptowanie treści informacji: Paweł Pawlak (2004-07-16 14:47:49)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Marcin Jakubowicz (2018-04-19 13:35:22)