Złotów, dnia 2022-03-24
Decyzja nr 10
o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz 735 ze zm.), w związku z art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 ust. 1 i ust. 1a, art. 84 ust. 2, art. 85 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 2373 ze zm.),a także § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839) po rozpatrzeniu wniosku, który wpłynął dnia 17.11.2021 r., Inwestora:
Vortex Energy Solar Sp.z o.o..,
Plac Rodła 8, 70-419 Szczecin,
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na „budowie do 13 odrębnych farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 13 MW wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną dla funkcjonowania każdej z przewidzianych do budowy farm infrastrukturą”, przewidzianego do realizacji na działce nr ewid. 400/88 obręb Dzierzążenko i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Złotowieoraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Pile
Uzasadnienie
Dnia 17.11.2021 r. do Wójta Gminy Złotów wpłynął wniosek Vortex Energy Solar Sp.z o.o.., Plac Rodła 8, 70-419 Szczecin, reprezentowanej przez pełnomocnika Justynę Lis w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającegona budowie do 13 odrębnych farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 13 MW wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną dla funkcjonowania każdej z przewidzianych do budowy farm infrastrukturą”, przewidzianego do realizacji na działce nr ewid. 400/88 obręb Dzierzążenko, gmina Złotów. Wniosek spełnił wymogi formalne. Określono strony postępowania, którymi są wnioskodawca, właściciele działek, na których inwestycja będzie realizowana oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. Jako obszar ten przyjęto przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu (na podstawie art. 74 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko). Liczba ustalonych stron postępowania przekroczyła 10. Przeprowadzono wymagane przez KPA postępowanie wskutek, którego zawiadomione poprzez obwieszczenie z dnia 30.11.2021 r. strony nie wniosły uwag i zastrzeżeń w przedmiotowej sprawie.
Przedsięwzięcie będzie polegało na budowie do 13 odrębnych farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 13 MW wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną dla funkcjonowania każdej z przewidzianych do budowy farm infrastrukturą. Wyżej wymienione przedsięwzięcie przewidziane jest do realizacji w miejscowości Dzierzążenko na części działki o numerze ewidencyjnym 400/88, obręb Dzierzążenko, gmina Złotów, województwo wielkopolskie. Powierzchnia działki objętej wnioskiem wynosi ok. 104,55 ha, a planowane przedsięwzięcie zajmie do 13,3 haprzedmiotowej działki. Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie w południowo-wschodniej części ww. działki. Wnioskodawca przewiduje montaż do 16 000 sztuk paneli. Montaż instalacji fotowoltaicznej będzie wykonany w sposób nieinwazyjny, metodą nabijania profili aluminiowych lub stalowych bezpośrednio do gruntu. Rozważa się dwie metody montowania paneli za pomocą trwałego zakotwienia elementu stalowego przy zastosowaniu fundamentu betonowego lub zakotwienie elementu stalowego metodą wciskania, bez zastosowania fundamentu betonowego. Wnioskodawca planuje zastosować również kontenerowe stacje transformatorowe w ilości do 13 sztuk, inwertery w ilości do 260 sztuk oraz elementy infrastruktury niezbędne do funkcjonowania inwestycji. Wysokość konstrukcji nie przekroczy 6 m. Teren farmy zostanie ogrodzony.
Inwestycja o zakresie opisanym powyżej zalicza się do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust. 1 pkt. 54 lit b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839), tj. do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko może być stwierdzony. Realizacja zamierzonego przedsięwzięcia możliwa jest po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zgodnie z art. 80 ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaje się po stwierdzeniu zgodności lokalizacji przedsięwzięcia z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony. Na terenie przeznaczonym pod planowane przedsięwzięcie nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
W toku postępowania administracyjnego na podstawie art. 64 ust. 1 i ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko pismami z dnia 30.11.2021 r. zasięgnięto opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Złotowie i Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Pile w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Złotowie pismem z dnia 06.12.2021 r. znak ON.NS-9011.2.66.2021 (podtrzymanym pismem z dnia 09.02.2022 r. znak ON.NS.9011.2.12.2022) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko nie jest konieczne. Uzyskano również opinię Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Pile (pismo z dnia 16.12.2021 r. znak BD.ZZŚ.2.435.406.2021.AK), podtrzymaną w piśmie z dnia 22.02.2022 r., że przedmiotowe przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do wymagających przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i Organ wskazał równocześnie na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań, które to w całości zostały przytoczone w sentencji niniejszej decyzji. Tożsame stanowisko po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego zajął Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu (pismo z dnia 18.02.2022 r. znak WOO-IV.4220.1973.2021.KJ.2), który wskazał jednocześnie na konieczność nałożenia w decyzji odpowiednich warunków i wymagań dotyczących realizacji przedsięwzięcia, co zostało spełnione.
Obwieszczeniem z dnia 01.03.2022 r. znak OŚ.6220.10.2021 powiadomiono strony postępowania o wydanych opiniach organów współdziałających.
Wójt Gminy Złotów w toku prowadzonego postępowania wziął pod uwagę opinie ww. organów, których uzasadnienia zostały w większości przytoczone w niniejszej decyzji oraz rozważył szczegółowe uwarunkowania wynikające z art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko i nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia w szczególności z uwagi na:
a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji, a także istotnych rozwiązań charakteryzujących przedsięwzięcia – przedsięwzięcie będzie polegało na budowie do 13 odrębnych farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 13 MW wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną dla funkcjonowania każdej z przewidzianych do budowy farm infrastrukturą. Wyżej wymienione przedsięwzięcie przewidziane jest do realizacji w miejscowości Dzierzążenko na części działki o numerze ewidencyjnym 400/88, obręb Dzierzążenko, gmina Złotów, województwo wielkopolskie. Powierzchnia działki objętej wnioskiem wynosi ok. 104,55 ha, a planowane przedsięwzięcie zajmie do 13,3 haprzedmiotowej działki. Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie w południowo-wschodniej części ww. działki. Wnioskodawca przewiduje montaż do 16 000 sztuk paneli. Montaż instalacji fotowoltaicznej będzie wykonany w sposób nieinwazyjny, metodą nabijania profili aluminiowych lub stalowych bezpośrednio do gruntu. Rozważa się dwie metody montowania paneli za pomocą trwałego zakotwienia elementu stalowego przy zastosowaniu fundamentu betonowego lub zakotwienie elementu stalowego metodą wciskania, bez zastosowania fundamentu betonowego. Wnioskodawca planuje zastosować również kontenerowe stacje transformatorowe w ilości do 13 sztuk, inwertery w ilości do 260 sztuk oraz elementy infrastruktury niezbędne do funkcjonowania inwestycji. Wysokość konstrukcji nie przekroczy 6 m. Teren farmy zostanie ogrodzony;
b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem – na podstawie karty informacyjnej przedsięwzięcia ustalono, że na działce przeznaczonej pod planowane przedsięwzięcie nie znajdują się i nie są planowane inne przedsięwzięcia, które swym oddziaływaniem mogłyby skumulować się z potencjalnym oddziaływaniem planowanych farm fotowoltaicznych. Najbliższa zrealizowana elektrownia słoneczna znajduje się w odległości 0,73 km w kierunku północno-wschodnim. Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględniając niewielką skalę i charakter przedsięwzięcia, złożoność oddziaływania oraz realizację przedsięwzięcia zgodnie ze wskazanymi w decyzji warunkami, nie przewiduje się wystąpienia ponadnormatywnego oddziaływania skumulowanego;
c) różnorodności biologicznej, wykorzystania zasobów naturalnych, w tym gleby, wody i powierzchni ziemi – eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie będzie wiązała się z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz wpływem na różnorodność biologiczną;
d) emisji i występowania innych uciążliwości – nie przewiduje się jej wpływu na stan jakości powietrza w rejonie zainwestowania. Jedynie na etapie realizacji przedsięwzięcia, źródłem emisji substancji do powietrza będą procesy spalania paliw w silnikach pojazdów pracujących na placu budowy. Będzie to jednak oddziaływanie okresowe, punktowe i ustanie po zakończeniu prac budowlanych;
e) ocenionego w oparciu o wiedzę naukową ryzyka wystąpienia poważnych awarii lub katastrof naturalnych i budowlanych, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, w tym ryzyka związanego ze zmianą klimatu – przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, należy stwierdzić, że nie należy ono do zakładów o dużym lub zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnej awarii określonych w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 138). Ponadto uwzględniając realizację i eksploatację przedsięwzięcia zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, ryzyko wystąpienia katastrof budowlanych będzie ograniczone. Teren planowanego przedsięwzięcia nie jest położony w strefie zagrożenia powodziowego, w strefie zagrożonej możliwością wystąpienia osuwisk, ruchów skorupy ziemskiej, klimatycznych i możliwych zdarzeń ekstremalnych. Przyjęte rozwiązania techniczne, w tym konstrukcja paneli oraz zastosowane materiały ograniczą wrażliwość przedsięwzięcia na zmiany klimatu. Ponadto przedsięwzięcie przyczyni się do zwiększenia produkcji energii odnawialnej, a tym samym do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery z innych źródeł, co wpłynie na mitygację zmian klimatu;
f) przewidywanych ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów oraz ich wpływu na środowisko, w przypadkach gdy planuje się ich powstawanie – na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji przedmiotowego przedsięwzięcia odbywać się będzie na zasadach określonych w aktualnie obowiązujących przepisach szczegółowych. Na etapie prac wykonawczych źródłem powstawania odpadów będą prace związane z montażem paneli, odpady komunalne. Z uwagi na specyfikę przedsięwzięcia należy uznać, że farma fotowoltaiczna na etapie eksploatacji, nie będzie stanowić znaczącego źródła powstawania odpadów. Powstawać będą mogły odpady związane z konserwacją paneli, które winny być na bieżąco zabierane przez służby dozoru technicznego. W przypadku likwidacji przedsięwzięcie wytwarzane będą głównie odpady powstające w związku z prowadzeniem prac rozbiórkowych. Odpady powstające na poszczególnych etapach inwestycji winny być przekazywane uprawnionym podmiotom do gospodarowania odpadami celem w pierwszej kolejności ich odzysku. Panele fotowoltaiczne jak również elementy konstrukcji podlegać będą procesowi recyklingu. Mając na uwadze powyższe nie przewiduje się negatywnego wpływu planowanego przedsięwzięcia na środowisko gruntowo-wodne w rejonie zainwestowania;
g) zagrożenia dla zdrowia ludzi, w tym wynikającego z emisji – na etapie realizacji inwestycji potrzeby sanitarne zabezpieczone zostaną poprzez wyposażenie placu budowy w przenośne toalety typu TOI-TOI. Ścieki socjalno-bytowe będą odbierane przez firmy zajmujące się wywozem nieczystości płynnych. Plac budowy wyposażony zostanie w odpowiednią ilość sorbentów służących do likwidacji rozlewów substancji ropopochodnych. Ponadto wszystkie pojazdy charakteryzować się będą dobrym stanem technicznym. W stacji transformatorowej zostanie zamontowany transformator suchy lub olejowy. W przypadku zastosowania transformatorów olejowych każdy transformator wyposażony będzie w szczelną misę mogącą pomieścić do 100 % zawartości oleju. Wody opadowe i roztopowe będą spływać po powierzchni paneli do gruntu. Przy spełnieniu powyższego i warunków nałożonych w decyzji nie przewiduje się zagrożenia wynikającego z emisji.
Z uwagi na skalę, charakter i stopień złożoności oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz brak znaczącego negatywnego wpływu na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną za Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Poznaniu uznaje się, że realizacja przedsięwzięcia może odbyć się bez potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Ponadto uwzględniając charakter, skalę i lokalizację przedsięwzięcia oraz planowane rozwiązania techniczne chroniące środowisko za Dyrektorem Zarządu Zlewni Wód Polskich w Pile stwierdza się, że przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie negatywnie oddziaływać na stan jednolitych części wód oraz na realizację celów środowiskowych określonych dla nich w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry", przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. poz. 1967).
Obwieszczeniem z dnia 01.03.2022 r. znak OŚ.6220.10.2021 zgodnie z art. 10 § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego strony zostały poinformowane o możliwości zapoznania się z aktami sprawy przed wydaniem decyzji. W wyznaczonym terminie zawiadomione strony nie wniosły uwag i zastrzeżeń w przedmiotowej sprawie.
Z analizy przedstawionych materiałów wynika, że przyjęte rozwiązania zapewnią minimalizację negatywnego wpływu planowanego przedsięwzięcia na środowisko i nie ma przeciwwskazań do wydania decyzji pozytywnej.
W związku z powyższym orzeczono jak w sentencji.
Pouczenie
Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Wójta Gminy Złotów w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 72 ust. 1a cytowanej ustawy. Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia następuje w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.
Otrzymują:
Do wiadomości:
Dokonano zapłaty opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.) w wysokości 205,00 zł +17,00 zł (przelew z dnia 08.11.2021 r.).
Zał. nr 1 do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nr 10 z dnia 24.03.2022 r.
CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA
polegającego na „budowie do 13 odrębnych farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 13 MW wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną dla funkcjonowania każdej z przewidzianych do budowy farm infrastrukturą”, przewidzianego do realizacji na działce nr ewid. 400/88 obręb Dzierzążenko
Przedsięwzięcie będzie polegało na budowie do 13 odrębnych farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 13 MW wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną dla funkcjonowania każdej z przewidzianych do budowy farm infrastrukturą. Inwestycja przewidziana jest do realizacji w miejscowości Dzierzążenko na części działki o numerze ewidencyjnym 400/88, obręb Dzierzążenko, gmina Złotów, województwo wielkopolskie.
Powierzchnia działki objętej wnioskiem wynosi ok. 104,55 ha, a planowane przedsięwzięcie zajmie do 13,3 ha przedmiotowej działki. Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie w południowo-wschodniej części ww. działki. Wnioskodawca przewiduje montaż do 16 000 sztuk paneli. Montaż instalacji fotowoltaicznej będzie wykonany w sposób nieinwazyjny, metodą nabijania profili aluminiowych lub stalowych bezpośrednio do gruntu. Rozważa się dwie metody montowania paneli za pomocą trwałego zakotwienia elementu stalowego przy zastosowaniu fundamentu betonowego lub zakotwienie elementu stalowego metodą wciskania, bez zastosowania fundamentu betonowego. Wysokość konstrukcji nie przekroczy 6 m.
W ramach przedsięwzięcia oprócz paneli fotowoltaicznych zastosowane zostaną:
- inwertery w ilości do 260 sztuk,
- wolnostojące kontenerowe stacje transformatorowe w ilości do 13 sztuk,
- sieć kablowa, teletechniczna i telekomunikacyjna łącząca poszczególne elementy farmy,
- infrastruktura stanowiąca przyłączenie do sieci operatora elektroenergetycznego,
- ogrodzenie z siatki lub paneli systemowych wraz z bramą,
- pozostała infrastruktura towarzysząca.
Pouczenie:
1. Zgodnie z art. 40 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego strona zamieszkała za granicą lub mająca siedzibę za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest zobowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń,
2. Stosownie do art. 40 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego w razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
3. Zgodnie z art. 41 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadamiać organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu.
4. Klauzula Informacyjna.
Realizując obowiązek wskazany w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE niniejszym przekazuje się następujące informacje:
- w ramach postępowania administracyjnego wszczętego dnia 17.11.2021 r. w tutejszym Urzędzie Gminy przetwarzane będą dane osobowe Wnioskodawcy i innych stron postępowania w zakresie i w celu niezbędnym do jego przeprowadzenia;
- Wójt Gminy Złotów pełni funkcję Administratora Danych Osobowych;
- przekazanie danych osobowych przez Wnioskodawcę jak i inne strony postępowania w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postępowania administracyjnego jest wymogiem ustawowym; odmowa ich przekazania rodzi negatywne skutki procesowe;
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych tutejszego Urzędu jest Katarzyna Grochowska i można się z Nią skontaktować w następujący sposób: iod@gminazlotow.pl, tel. 67 263 53 05, wew. 18;
- wskazane dane osobowe dostępne będą na podstawie art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz art. 15 wyżej wskazanego Rozporządzenia stronom postępowania; strony mają także prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych ich dotyczących, jeżeli w ich ocenie przetwarzanie jest nieprawidłowe;
- dane przechowywane będą w tutejszym Urzędzie w postaci odrębnych zabezpieczonych przed osobami niepowołanymi akt sprawy przez okres prowadzenia sprawy jak i po tym okresie, tak długo jak w świetle prawa będzie to niezbędne dla dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania sprawy.
Jednocześnie informuje się, iż przetwarzanie danych osobowych w zakresie i celu wyżej wskazanym dokonywane jest na podstawie prawa, to jest na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) wyżej wskazanego Rozporządzenia jak i na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego i jest niezbędne dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, jeżeli uzna iż przetwarzanie tych danych osobowych odbywa się w sposób nieprawidłowy.