INFORMACJE DLA ROLNIKÓW:
Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym:
Planowany termin zgromadzenia: 09 lutego 2024 r. w godzinach od 8:00 do 20:00
Miejsce zgromadzenia: Blękwit, ul. Pilska – parking dla tirów, przejazd kolumny traktorów na trasie Blękwit - Krajenka.
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego
Uprzejmie informujemy o możliwości składania wniosków o zwrot podatku akcyzowego dla producentów rolnych. Wnioski o zwrot podatku akcyzowego można składać w terminie od 1 lutego 2024 roku do 29 lutego 2024 roku.
Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego należy dołączyć:
1) faktury VAT (lub ich kopie po okazaniu oryginałów pracownikowi Urzędu Gminy) stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.
2) W przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń do wniosku o zwrot podatku dołącza się również dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o średniej rocznej liczbie świń oraz liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, owiec, kóz i koni będących w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła, owiec, kóz i koni na duże jednostki przeliczeniowe określonych w załączniku do ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, na podstawie informacji zawartych w komputerowej bazie danych prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz.U. poz. 1815).
W 2024 roku stawka zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej ustalona została w wysokości 1,46 zł na 1 litr oleju zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 07 grudnia 2023 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2024 r. (Dz. U. poz. 2674)
Zgodnie z ustawą z dnia 10 marca 2006 roku o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1948) limit zwrotu podatku akcyzowego ustala się jako sumę;
1) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 110 oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego określonej w ewidencji gruntów i budynków, według stanu na dzień 1 lutego danego roku, oraz
2) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
3) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 4 oraz średniej rocznej liczby świń będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
4) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych owiec będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
5) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych kóz będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
6) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych koni będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.
Chcąc skorzystać z dodatkowego limitu paliwa do bydła, owiec, świni , koni, kozy należy złożyć w biurze powiatowym ARiMR właściwym dla siedziby stada wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Wydana informacja będzie załącznikiem do wniosku o zwrot podatku akcyzowego.
DO POBRANIA:
Urząd Statystyczny w Poznaniu informuje, że w styczniu br. na terenie gminy realizowane będzie badanie Koniunktura w gospodarstwach rolnych (AK-R).
Wybory do Izb Rolniczych
24 wrześnai 2023 r.
Ogłoszenie dla rolników
Dotyczy: |
SUSZA – nie obędzie się bez aplikacji! Oszacowanie szkód tylko przez Komisję nie daje podstawy do uzyskania dokumentów potwierdzających wystąpienie szkód |
Podstawą oszacowania szkód jest (jak to miało miejsce od 2020 roku) jest złożenie wniosku za pośrednictwem aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”, która dokona oceny strat na podstawie danych Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowego Instytutu Badawczego. Aplikacja automatycznie generuje protokół oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej) lub kalkulację oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą nie więcej niż 30% średniej rocznej produkcji rolnej).
W przypadku uwag do wyników oszacowania strat przez aplikację, producent rolny może zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez Komisję, która dokona oceny strat podczas wizji w terenie. W tym przypadku, wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy Złotów, w terminie umożliwiającym lustrację uszkodzonych upraw. Komisja dokona oszacowania szkód w terminie do 2 miesięcy od dnia zgłoszenia przez producenta rolnego wystąpienia tych szkód, nie później jednak niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji.
WAŻNE! - wniosek o oszacowanie szkód tylko przez Komisję, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszenie w aplikacji. Natomiast jeśli producent rolny nie zgłosi wniosku o szacowanie Komisji, a złoży wniosek w aplikacji, otrzyma protokół.
do pobrania: wniosek o szacowanie szkód
Informacja WIELKOPOLSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO w Poznaniu dotycząca "zgłaszania suszy w rolnictwie" oraz komisji do szacowania szkód w gospodarstwach rolnych
Badanie ankietowe GUS - Zintegrowane statystyki dotyczące gospodarstw rolnych
Od 1 czerwca do 14 sierpnia br. na terenie całej Polski trwają rolne badania ankietowe:
Zintegrowane statystyki dotyczące gospodarstw rolnych (R-SGR) oraz Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).
Od 19 czerwca do 14 sierpnia br. przeprowadzane są wywiady telefoniczne oraz wywiady bezpośrednie.
Osoby fizyczne, których gospodarstwa rolne zostały wylosowane do ww. badań mogą przekazać dane poprzez rozmowę z ankieterem w trakcie wywiadu telefonicznego lub kontaktu bezpośredniego, w terminie od 19 czerwca do 14 sierpnia 2023 r.
Osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej mogą udzielić wymaganych informacji poprzez rozmowę z ankieterem w trakcie wywiadu telefonicznego, w terminie od 19 czerwca do 14 sierpnia 2023 r.
Ogłoszenie o przetargu na dzierżawę dz. 357/5 obr. Sławianowo i 287 obr. Kleszczyna
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA ODDZIAŁ TERENOWY W POZNANIU
Działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 października 1991 roku o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2329) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, ogłasza przetarg ustny ograniczony na dzierżawę nieruchomości wchodzącej w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa położonej w obrębach SŁAWIANOWO i KLESZCZYNA, gmina Złotów, powiat złotowski, województwo wielkopolskie.
OGŁOSZENIE: Ogłoszenie o przetargu na dzierżawę dz. 357/5 obr. Sławianowo i 287 obr. Kleszczyna
Dopłaty dla rolników
Dopłaty bezpośrednie dla rolników
Harmonogram obsługi rolników przez pracowników ośrodków doradztwa rolniczego w zakresie sporządzania wniosków o płatności bezpośrednie w 2023 r.
Kliknij by powiększyć
DO POBRANIA:
SZKOLENIE - DOPŁATY ARiMR
USUWANIE FOLII ROLNICZYCH I INNYCH ODPADÓW POCHODZĄCYCH Z DZIAŁALNOŚCI ROLNICZEJ
Szanowni Państwo, Gmina Złotów na potrzeby projektu związanego z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej zwraca się z prośbą o dostarczenie informacji na temat ilości posiadanych odpadów. Informacja posłuży do opracowania wniosku o dofinansowanie projektu usuwania odpadów i nie stanowi deklaracji jego odbioru.
>>>> DO POBRANIA - FORMULARZ INFORMACYJNY <<<<
>>>> DO POBRANIA - FORMULARZ INFORMACYJNY <<<<
Na podstawie art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że
1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Złotów,
z siedzibą przy ul. Leśnej 7, 77-400 Złotów, tel. 67-263-53-05, e-mail: zlotow@gminazlotow.pl
2. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH.
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Złotów może się Pani/Pan kontaktować z INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH w następujący sposób:
3. PODSTAWA PRAWNA I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – realizacja zadań związanych z gospodarką odpadami pochodzącymi z działalności rolniczej (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. b) RODO).
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” organizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
4. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia (dane zostaną przekazane podmiotowi odbierającemu odpady wyłonionemu w drodze zamówienia publicznego).
5. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, do których zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do:
Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie.
Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO.
Gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. INFORMACJA O WYMOGU / DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH.
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie udzielonej zgody, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
W przypadku nie podania przez Panią/Pana danych osobowych wymaganych przepisami prawa, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia lub nie będzie możliwe zawarcie umowy.
9. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE.
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane.
ODDZIAŁ TERENOWY W POZNANIU
podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości rolnych przeznaczonych do dzierżawy
położonych w powiecie złotowskim, w województwie wielkopolskim
Przedmiotem dzierżawy będzie nieruchomość rolna położona w gminie Złotów, obręb Nowy Dwór, oznaczona w ewidencji gruntów jako:
Działka nr 103/1 o pow. 4,2617 ha w tym grunty orne w klasach: RIVa-0,1586ha, RIVb-1,4882 ha,RV-2,6149 ha, zapisane w księdze wieczystej POP1Z/00035686/7 prowadzonej przez Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Złotowie.
Przeznaczenie: „w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla obszaru gminnej przestrzeni rolniczo-leśnej wyłączonej z lokalizacji nowej zabudowy w Gminie Złotów” uchwalonym uchwałą Nr XVII/138/08 Rady Gminy Złotów z dnia 28 lutego 2008r., a ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego nr 160, poz. 2733 z dnia 23 września 2008r. działka oznaczona jest jako RP 1 –tereny użytkowania rolniczego i lasy znajdujące się w strefie osnowy ekologicznej gminy.
Na działce znajduje się sieć drenarska ujęta w prowadzonej przez Wody Polskie ewidencji urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów.
Na działce zlokalizowane jest stanowisko archeologiczne nr 2, ob. AZP 31-28/30 znajdujące się w wojewódzkiej i w gminnej ewidencji zabytków.
Działka użytkowana do zbiorów 2020r. Działka nie posiada bezpośredniego dostępu do drogi publicznej.
UWAGA: w związku z toczącym się postępowaniem przed Naczelnym Sądem Administracyjnym dotyczącym rozpatrzenia skargi kasacyjnej, wniesionej na decyzję z dnia 15.04.2020r. MRiRW odmawiającą stwierdzenia nieważności decyzji Naczelnika Gminy Radawnica z dnia 12 marca 1976r. orzekającej o przejęciu na własność Państwa części gospodarstwa rolnego bez zabudowań obejmującego m. in. dz. 103/1 istnieje możliwość, iż po zakończeniu postępowania administracyjnego (w przypadku wydania orzeczenia na niekorzyść KOWR), osobom uprawnionym będzie przysługiwało prawo wpisania się do księgi wieczystej oraz roszczenie o wydanie nieruchomości. Wówczas umowa dzierżawy może zostać rozwiązana we wcześniejszym terminie.
Roczny czynsz dzierżawny wynosi równowartość 12 dt pszenicy w całości za grunty.
Nieruchomość wydzierżawiona zostanie do dnia 31.10.2025 roku na cele rolne.
Nieruchomość ta będzie wydzierżawiona w drodze przetargu. Termin, miejsce i warunki przetargu zostaną podane do wiadomości w odrębnym ogłoszeniu.
Powyższy wykaz będzie opublikowany w BIP oraz wywieszony na okres 14 dni na tablicy ogłoszeń: w siedzibie KOWR OT w Poznaniu, KOWR OT w Poznaniu Sekcja Zamiejscowa w Pile, we właściwym miejscowo Urzędzie Gminy, w miejscowości, w której znajduje się nieruchomość, we właściwej miejscowo Izbie Rolniczej oraz opublikowany na stronie internetowej www.kowr.gov.pl
Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Poznaniu, Sekcja Zamiejscowa w Pile, 64-920 Piła, ul. Motylewska 7, tel. 67 2110435.
Opublikowano: 17.11.2022 r.
Pomoc dla rodzin rolniczych - wydłużenie terminu przyjmowania wniosków.
✅Informacja w sprawie wydłużenia terminu składania wniosków o pomoc dla rodzin rolniczych, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem w 2022 r. szkód w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych.
Wnioski o przyznanie tzw. pomocy klęskowej przyjmuje Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Wniosek i dodatkowe informacje dostępne na stronie:
https://www.gov.pl/web/arimr/pomoc-dla-rodzin-w-zwiazku-z-niekorzystnymi-warunkami-atmosferycznymi-w-2022-r2
Spotkanie z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zaproszenie na spotkanie z Wicepremierem, Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Henrykiem Kowalczykiem.
12.10.2022 r., godzina 12:00, sala kinowa Złotowskiego Domu Kultury - al. Piasta 26, Złotów.
#MinisterstwoRolnictwaiRorwojuWsi #GminaZłotów #Rolnictwo
Pomoc dla rolników, którzy w 2021 r. ponieśli straty w uprawach spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi
Pomoc na szkody w uprawach rolnych spowodowane w 2021 r. przez grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi, lawinę lub suszę
W dniu 1 czerwca 2022 r. w Dzienniku Ustaw, pod pozycją 1172, zostało opublikowane rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 maja 2022 r. zmieniające rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Nowelizacja rozporządzenia wprowadza nową formę pomocy dla producenta rolnego, w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2021 r. gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi, lawiny lub suszy (§13zp).
Rozporządzenie weszło w życie w dniu 16 czerwca 2022 r.
Składanie wniosków
Zgodnie z powyższymi przepisami wnioski można składać od dnia 16 czerwca 2022 r. (tj. dnia wejścia w życie ww. rozporządzenia) do dnia 30 czerwca 2022 r.
Termin składania wniosków, nie podlega przywróceniu.
W przypadku złożenia wniosku po dniu 30 czerwca 2022 r., nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy.
Wnioski mogą być składane bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego ARiMR, za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłane za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska).
Przez datę złożenia wniosku należy rozumieć datę osobistego złożenia dokumentu w biurze powiatowym ARiMR, a w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) lub platformy ePUAP – datę jego nadania.
Uwaga:
W przypadku składania wniosku przez platformę ePUAP, aby wniosek trafił do biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego, należy starannie wskazać dane tej jednostki.
Dane adresowe jednostek Agencji ze wskazaniem adresów ePUAP są dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr/uslugi-arimr-na-e-puap.
Pomoc jest skierowana do producenta rolnego:
a) gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, które zostały oszacowane przez komisję powołaną przez właściwego wojewodę i które spowodowały na danej powierzchni upraw rolnych utratę co najmniej 20% plonu, lub
b) suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, które zostały obliczone za pośrednictwem publicznej aplikacji, i które spowodowały na danej powierzchni upraw rolnych utratę co najmniej 5% plonu.
Wysokość stawki pomocy wynosi:
Do obliczenia wysokości pomocy dla danej powierzchni upraw rolnych stosuje się jedną z ww. stawek pomocy.
Producent rolny może więc ubiegać się o pomoc do danej powierzchni uprawy tylko raz czyli do danej powierzchni uprawy można ubiegać się tylko o pomoc z tytułu szkód spowodowanych przez suszę lub tylko z powodu szkód spowodowanych przez inne niekorzystne zjawiska atmosferyczne wymienione w rozporządzeniu.
Pomoc jest udzielana:
albo
Wysokość pomocy ustala się jako iloczyn deklarowanej przez producenta rolnego we wniosku powierzchni uprawy, w której powstały szkody oraz stawki pomocy.
Łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć 80% (lub w przypadku gospodarstw na obszarach ONW 90%) kwoty obniżenia dochodu z produkcji rolnej, z uwzględnieniem pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów i otrzymanych odszkodowań.
Pomoc podlega także pomniejszeniu o 50%, jeżeli:
W przypadku, gdy w wyniku złożonych w ramach programu wniosków zapotrzebowanie na pomoc przekroczy łącznie kwotę 450 mln zł, do obliczenia wysokości tej pomocy zostanie zastosowany współczynnik korygujący.
Pomoc przyznawana jest w drodze decyzji kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego i tam należy złożyć wniosek o udzielenie pomocy.
Nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy w przypadku złożenia wniosku po dniu 30 czerwca 2022 r.
Do wniosku należy dołączyć:
Jeżeli w 2021 r. producent rolny poniósł szkody w uprawach w związku z wystąpieniem więcej niż jednego niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, którego skutki są szacowane przez komisję powołaną przez wojewodę (grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi lub lawina) do wniosku należy dołączyć kopię protokołu oszacowania szkód obejmującego łączne szkody spowodowane przez te zjawiska, sporządzonego przez komisję powołaną przez wojewodę.
WAŻNE: Jeżeli producent rolny, w którego gospodarstwie wystąpiła więcej niż jedna szkoda z grupy grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi lub lawina, chce się ubiegać tylko o pomoc np. z tytułu szkód spowodowanych przez przymrozek, w takim wypadku załącza do wniosku protokół z oszacowania strat spowodowanych przez przymrozek i w ślad za tym we wniosku wskazuje tylko powierzchnie upraw gdzie takie szkody wystąpiły.
Materiały
Wniosek o przyznanie pomocy - wersja edytowalna
Wniosek_klęski_2021_www.xlsx 0.16MB Wniosek o przyznanie pomocy - wersja pdf
Wniosek_klęski_2021_www.pdf 0.51MB Instrukcja wypełniania wniosku
Instrukcja_wypełniania_wniosku_-_pomoc_na_kleski_2021.pdf 2.83MB
Podstawa prawna
§ 13zp rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.) – zmiana opublikowana w Dz. U. z 2022 r. poz. 1172
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Dz.U. 2015 poz. 187
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 maja 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Dz.U. 2022 poz. 1172
FORUM ROLNICZE - WEBINARIUM
Zaproszenie do udziału w FORUM ROLNICZYM POWIATÓW PILSKIEGO I ZŁOTOWSKIEO. Forum zostanie przeprowadzone w formie bezpłatnego internetowego webinarium w dniu 28 lutego 2022 r. o godzinie 10:00. Zapisy za pośrednictwem strony internetowej www.wir.org.pl .
Ogłoszenia Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa:
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
informuje:
Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej
powinien zbierać faktury VAT
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2022 r. wynosi:
110,00 zł * ilość ha użytków rolnych
oraz
40,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła
Pieniądze wypłacane będą w terminach:
1 - 30 kwietnia 2022 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie
3 - 31 października 2022 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Więcej informacji pod adresem:
https://www.gov.pl/web/rolnictwo/zwrot-podatku-akcyzowego
Najczęściej zadawane pytania: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/najczesciej-zadawane-pytania-dotyczace-zwrotu-podatku-akcyzowego-od-zakupionego-paliwa-rolniczego
DO POBRANIA:
Oddział terenowy KOWR w Poznaniu podaje do publicznej wiadomości:
1. Wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy obręb Dzierzążenko
2. Wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy obręb Sławianowo i Kleszczyna
Ogłoszenia Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa:
Konkurs Grantowy
Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich
w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”
Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU
Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020
Gmina Złotów ogłasza nabór wniosków w Konkursie Grantowym Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”
Cel projektu - wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu.
Termin naboru: wnioski należy składać w urzędzie Gminy Złotów do dnia:
25 października 2021 r. w godzinach od 7.00 do 15.00
Warunkiem uzyskania wsparcia jest złożenie oświadczenia wskazującego, że:
a) dziecko zamieszkuje miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
b) dziecko wskazane w niniejszym oświadczeniu jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości wskazanej w liście dokumentacji konkursowej,
c) dziecko wskazane w niniejszym oświadczeniu nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
a) sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria
i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami,
b) ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego,
c) usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym
w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Informacje dodatkowe:
Załącznik Nr 7 – OŚWIADCZENIE DLA RODZICA/OPIEKUNA PRAWNEGO –
oświadczenie opiekuna prawnego
Załącznik Nr 8 – OŚWIADCZENIE UCZNIA SZKOŁY ŚREDNIEJ KTÓRY OSIĄGNĄŁ PEŁNOLETNOŚĆ
oświadczenie ucznia
ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH - druk
Informacji o Programie można uzyskać w Urzędzie Gminy Złotów,
77-400 Złotów ul Leśna 7. tel: 67-263-53-05
AGRO SHOW - największa plenerowa wystawa rolnicza w Europie - 24-26 września 2021 r. w Bednarach koło Poznania. Organizatorzy oferują dofinansowanie przyjazdu zorganizowanych grup. Więcej informacji na stronie www.agroshow.pl
INFORMACJA DLA PRODUCENTÓW ROLNYCH
PRZYPOMINAMY
o terminie składania wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolne
Wnioski należy składać w okresie
Od 1 sierpnia 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r.
wraz z fakturami VAT potwierdzającymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej
w okresie od 1 lutego 2021 r. do 31 lipca 2021 r.
USUWANIE FOLII ROLNICZYCH I INNYCH ODPADÓW POCHODZĄCYCH Z DZIAŁALNOŚCI ROLNICZEJ
Szanowni Państwo, Gmina Złotów na potrzeby projektu związanego z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej zwraca się z prośbą o dostarczenie informacji na temat ilości posiadanych odpadów. Informacja posłuży do opracowania wniosku o dofinansowanie projektu usuwania odpadów i nie stanowi deklaracji jego odbioru.
TERMIN SKŁADANIA INFORMACJI – DO 27.08.2021 r.
DO POBRANIA - FORMULARZ INFORMACYJNY
Webinarium informacyjne dla rolników - dotacje dla rolnoictwa.
Wnioski obszarowe TYLKO PRZEZ INTERNET
Od tego roku rolnicy mogą składać wnioski o przyznanie dopłat bezpośrednich i obszarowych z PROW jedynie za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus.
Przypominamy, że w trwającej obecnie kampanii wnioski o przyznanie dopłat można złożyć wyłącznie w formie elektronicznej. Oznacza to, że nie są przesyłane do rolników papierowe wnioski spersonalizowane. Nie ma także możliwości składania oświadczeń o braku zmian w stosunku do roku ubiegłego.
Rolnicy, którzy nie posiadają komputera lub obawiają się, że nie sami nie poradzą sobie z procedurą, mogą liczyć na pomoc pracowników ARiMR. Wszelkie wątpliwości związane z wypełnianiem wniosków można konsultować dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii: 800 38 00 84 (w dni robocze w godz. 7.00 – 19.00 oraz w sobotę 10.00 – 16.00). W placówkach Agencji udostępnione zostały również stanowiska komputerowe, przy których można wypełnić wniosek, a eksperci służą wsparciem w kwestiach technicznych. Ze względu na ograniczenia wprowadzone w związku z COVID-19, zalecamy, aby rolnicy, którzy chcą odwiedzić nasze biura powiatowe, umówili się telefonicznie na konkretny termin. To pozwoli uniknąć kolejek i zadbać o bezpieczeństwo beneficjentów i pracowników ARiMR.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda podjął decyzję o wydłużeniu do 17 czerwca 2021 r. termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie, oaz płatności obszarowe finansowane z PROW (Rolnictwo ekologiczne, działanie Dobrostan zwierząt, płatności ONW, Działanie rolno-środowiskowo-klimatyczne oraz o przyznanie premii w ramach działania zalesieniowego). Wnioski będzie można składać również po 17 czerwca, do 12 lipca, z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1% (z wyjątkiem przypadków kiedy opóźnienie jest wynikiem działania siły wyższej lub wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności).
UPRAWA MAKU / KONOPI WŁÓKNISTYCH
planowana w 2021 roku
Wójt Gminy Złotów informuje, że zgodnie z art. 46 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. 2019 poz. 852 ze zm.) uprawa maku / uprawa konopi włóknistych może być prowadzona na określonej powierzchni, w wyznaczonych rejonach (ujętych w uchwale Sejmiku Województwa Wielkopolskiego) oraz na podstawie Zezwolenia na uprawę maku/ konopi włóknistych Wójta Gminy Złotów, przy zastosowaniu materiału siewnego kategorii elitarny albo kategorii kwalifikowany w rozumieniu przepisów o nasiennictwie.
Wobec powyższego zwracam się do wszystkich zainteresowanych uprawą maku / uprawą konopi włóknistych, o dokonanie zgłoszenia planowanej w roku 2021 uprawy do dnia 02 listopada 2020 r. celem przekazania informacji niezbędnych do przygotowania uchwały Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w sprawie określenia ogólnej powierzchni przeznaczonej pod uprawę maku i konopi włóknistych na terenie województwa wielkopolskiego w 2021 roku oraz rejonizacji tych upraw.
ZGŁOSZENIE- uprawa maku/ konopi włóknistych proszę przekazać do Urzędu Gminy Złotów, ul. Leśna 7, Złotów na druku dostępnym na stronie BIP w zakładce ?ROLNICTWO? ? ?Informacja dla rolników? oraz do pobrania w pokoju nr 14.
WNIOSEK o wydanie zezwolenia na uprawę maku / konopi włóknistych - składa się do Wójta Gminy Złotów, ul. Leśna 7, Złotów na druku dostępnym na stronie BIP w zakładce ?ROLNICTWO? ? ?Informacja dla rolników? oraz do pobrania w pokoju nr 14.
WNIOSEK- uprawa maku konopi włóknistych-WZÓR.d
ZGŁOSZENIE- uprawa maku konopi włóknistych.d
opublikowano 2020-10-21
Wspólnie dla wielkopolskiej wsi w nowej odsłonie
Wspólnie dla wielkopolskiej wsi to cykl spotkań informacyjnych dla rolników i mieszkańców wsi, który organizowany jest już po raz czwarty na terenie województwa wielkopolskiego pod patronem Wojewody Wielkopolskiego Łukasza Mikołajczyka. Szeroki zakres tematyczny skierowany do słuchaczy i wysoki poziom merytoryczny prezentacji wszystkich współuczestniczących instytucji to znak rozpoznawczy naszego projektu.
W ramach tegorocznej edycji przeprowadzona zostanie prezentacja aktualnych tematów przydatnych przy prowadzeniu gospodarstwa rolnego oraz działalności na obszarach wiejskich. Nowością dla rolników z pewnością będzie konwencja spotkań. Nowa odsłona Wspólnie dla wielkopolskiej wsi zakłada, że spotkania zorganizowane będą w dziewięciu subregionach naszego województwa. Dodatkowo formuła spotkania wprowadza nowości dla słuchaczy. Zakłada ona podział spotkania na trzy bloki tematyczne, po których przewidziany jest panel dyskusyjny. Uczestnicy będą mieli możliwość zgłębić wiedzę na dany temat w bezpośredniej rozmowie ze specjalistą. W obrębie sali zlokalizowane zostaną punkty informacyjne. Tam, na zainteresowanych, czekać będą eksperci z poszczególnych instytucji.
Wspólnie z Wielkopolskim Oddziałem Regionalnym Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa spotkania organizuje Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego,
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Poznaniu, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w Poznaniu, Wojewódzki Inspektorat Weterynarii, Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Okręgowa Stacja Chemiczno - Rolnicza w Poznaniu, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu, Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Łowieckiego
w Poznaniu oraz przedsiębiorstwo Elewarr.
W ramach egorocznej edycji przeprowadzona zostanie prezentacja aktualnych tematów w rolnictwie:
Pierwsze spotkanie odbędzie się Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marszewie (powiat pleszewski).
Harmonogram Wspólnie dla wielkopolskiej wsi dostępny jest na stronie https://www.facebook.com/WielkopolskiARiMR/ oraz w Biurach Powiatowych ARiMR.
Harmonogram Wspólnie dla wielkopolskiej wsi
POWIAT |
|
|
|
Pleszewski |
10.02.2020 r. |
10:00 |
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marszewie; |
Czarnkowsko-trzcianecki |
18.02.2020 r. |
10:00 |
Gminny Ośrodek Kultury |
Ostrzeszowski |
20.02.2020 r. |
10:00 |
Nadleśnictwo Antonin; |
Koniński |
24.02.2020 r. |
10:00 |
Sala Ochotniczej Straży Pożarnej w Biskupicach; |
Złotowski |
25.02.2020 r. |
10:00 |
Krajeński Ośrodek Kultury; |
Gnieźnieński |
28.02.2020 r. |
10:00 |
Sala Państwowej Straży Pożarnej w Słupcy; |
Poznański |
03.03.2020 r.
|
10:00 |
powiat średzki |
Gostyński |
05.03.2020 r. |
10:00 |
Zespół Szkół Rolniczych im. gen. Józefa Wybickiego w Grabonogu; |
Międzychodzki |
10.03.2020 r. |
10:00 |
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego nr 2 z siedzibą w Sielinku; |
plakat informacyjny_Wspólnie dla wielkopolskiej wsi
opublikowano 2020-02-06
ZGŁOSZENIE
planowanej w 2020 roku
uprawy maku/ konopi włóknistych
Zgodnie z art.46 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. 2019 poz. 852 ze zm.) uprawa maku / uprawa konopi włóknistych może być prowadzona na określonej powierzchni, w wyznaczonych rejonach, na podstawie zezwolenia na uprawę, przy zastosowaniu materiału siewnego kategorii elitarny albo kategorii kwalifikowany w rozumieniu przepisów o nasiennictwie.
Wobec powyższego, zwracam się do wszystkich zainteresowanych uprawą maku / uprawą konopi włóknistych, o dokonanie zgłoszenia planowanej w roku 2020 uprawy do dnia 29 listopada 2019 r. celem przekazania informacji niezbędnych do przygotowania uchwały Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w sprawie określenia ogólnej powierzchni przeznaczonej pod uprawę maku i konopi włóknistych na terenie województwa wielkopolskiego w 2020 roku oraz rejonizacji tych upraw. ZGŁOSZENIE- uprawa maku konopi włóknistych proszę przekazać do Urzędu Gminy Złotów, ul. Leśna 7, Złotów na druku dostępnym na stronie BIP w zakładce ?ROLNICTWO? ? ?Informacja dla rolników? oraz do pobrania w pokoju nr 14.
opublikowano 2019-11-26
DO POBRANIA -->> KARTA ZGŁOSZENIA
DO POBRANIA -->> INFORMACJA NA TREMAT KONSULTACJI PUBLICZNYCH