Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Zagórów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip4.wokiss.pl/biblioteka-zagorow/.
Ta strona internetowa jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o raport :
https://wave.webaim.org/report#/https://bip4.wokiss.pl/biblioteka-zagorow/
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Katarzyna Połom- mejlowo wypozyczalnia@biblioteka-zagorow.pllub telefonicznie 63 2748109.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrektora biblioteki:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Do biblioteki prowadzi główne wejście od ulicy Wojska Polskiego. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Drzwi otwierają się na zewnątrz.
Po lewej stronie korytarza znajduje się oznaczona toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, klucz do toalety uzyskuje się w wypożyczalni biblioteki. Drzwi otwierają się na zewnątrz, oświetlenie uruchamia czujnik ruchu.
Do wypożyczalni biblioteki można wjechać na wózku. Drzwi otwierają się na zewnątrz, a wejście ma szerokość 130 cm. Do pomieszczenia czytelni można wjechać na wózku od strony wypożyczalni dzięki zniwelowaniu wysokości progu oddzielającego oba pomieszczenia.
Odrębne wejście do czytelni ma szerokość zapewniającą dostępność dla wózków (103 cm). Drzwi otwierają się na zewnątrz.
W holu, na parterze budynku, przed wejściem do lokalu biblioteki stoi wrzutnia na książki.
Wolnostojąca wrzutnia pozwala na zwrot wypożyczonych książek również wtedy, kiedy biblioteka jest zamknięta. Wysokość wrzutni pozwala z niej korzystać dzieciom oraz osobom na wózku.
W bibliotece nie ma pętli indukcyjnej, informacji głosowych, oznaczeń brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w powiększonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoba poruszająca się na wózku nie ma możliwości swobodnego przemieszczania się między regałami w części wypożyczalni z powodu zbyt małych odstępów między nimi. W czytelni dostęp do regałów jest dobry, jednak część półek usytuowana jest wysoko. Skorzystanie z książek tam umieszczonych wymaga pomocy bibliotekarza. W wypożyczalni przebudowano ladę biblioteczną, która obecnie jest niższa, co ułatwia kontakt bibliotekarza z osobami poruszającymi się na wózku oraz z dziećmi. Nowo wyremontowane wnętrze czytelni pozwala na swobodne przemieszczanie się po pomieszczeniu, dostęp do stanowisk komputerowych, stolików, itp.
Najbliższy parking znajduje się naprzeciwko budynku, po drugiej stronie ulicy. Wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Parking jest bezpłatny.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Nie ma możliwości skorzystania na miejscu z tłumacza języka migowego ani z tłumacza online.
Lokal mieści się na parterze budynku OSP. Do lokalu filii prowadzi wejście po lewej stronie budynku. Nie ma podjazdu dla wózków, przed skrzydłowymi drzwiami wejściowymi jest stopień.
Osoba poruszająca się na wózku może wejść do lokalu filii z pomocą pracownika i osoby towarzyszącej, konieczne jest otwarcie skrzydła drzwi oraz przeprowadzenie wózka przez stopień.
Toaleta nie jest przystosowana do osób niepełnosprawnych.
W bibliotece nie ma pętli indukcyjnej, informacji głosowych, oznaczeń brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w powiększonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie ma możliwości skorzystania na miejscu z tłumacza języka migowego ani z tłumacza online.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Parking znajduje się z prawej strony budynku. Nie oznaczono miejsca dla osoby niepełnosprawnej. Wjazd na parking możliwy jest przez bramę wjazdową dla wozów straży pożarnej, dlatego ważne jest parkowanie wyłącznie w wyznaczonych miejscach.
Kontakt telefoniczny z pracownikiem filii: 63 276 22 39.