PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadnia wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Powołanie Koordynatora oraz Zespołu ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Starosta |
Na podstawie Zarządzenia Starosty Chodzieskiego powołanie Koordynatora i Zespołu ds. dostępności |
Do 21.09.2020 r. |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Zamieszczenie informacji na BIP Starostwa Powiatowego w Chodzieży |
Do 30.09.2020r. |
3. |
Skierowanie pism do jednostek organizacyjnych Powiatu polecających powołanie koordynatorów ds. dostępności |
Koordynator |
Przesłanie pism do jednostek organizacyjnych Powiatu |
Do 30.09.2020 r. |
4. |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Opracowanie planu działania o którym mowa w art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności |
Do 12.10.2020 r. |
5. |
Przedłożenie do zatwierdzenia Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Zatwierdzenie przez Starostę Chodzieskiego Planu działania na rzecz poprawy dostępności |
Do 12.10.2020 r. |
6. |
Analiza stanu obiektów Starostwa Powiatowego w Chodzieży pod kątem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator + zespół |
Inwentaryzacja obiektów Starostwa Powiatowego w Chodzieży, oszacowanie kosztów prac niezbędnych do wykonania w celu zapewnienia dostępności |
Do 15.11.2020 r. |
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadnia wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Terminy |
7. |
Dokonanie diagnozy |
Koordynator + zespół |
Wskazanie sposobów zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w niezbędnym zakresie dla tych osób poprzez np. wykorzystanie nowoczesnych technologii, zapewnie pracownika lub wolontariusza lub innej osoby do pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami |
Do 15.12.2020 r. |
8. |
Dokonanie analizy pod kątem dostosowania obiektów będących w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych |
Kierownicy jednostek organizacyjnych |
Uzyskanie informacji pisemnych od jednostek organizacyjnych powiatu Chodzieskiego w sprawie spełnienia zapisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności |
Do 20.12.2020 r. |
9. |
Diagnoza w zakresie dostępności alternatywnej w jednostkach samorządu terytorialnego |
Kierownicy jednostek organizacyjnych |
Uzyskanie pisemnych informacji od jst ze wskazaniem na wymagania o charakterze zapewniającym wsparcie osobom ze szczególnymi potrzebami w niezbędnym zakresie dla tych osób np. wyznaczenie pracownika do pomocy dla osób potrzebujących |
Do 30.12.2020 r. |
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadnia wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Terminy |
10. |
Monitorowanie działalności w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. dostępności |
Przeglądy w budynkach starostwa Powiatowego w Chodzieży pod kątem dostępności |
Dwa razy do roku |
11. |
Zbieranie danych do raportu zbiorczego |
Koordynator |
Zbieranie danych do raportu zbiorczego |
Do 15.03.2021 r. |
12. |
Sporządzenie raportu zbiorczego |
Koordynator |
Przygotowanie raportu zbiorczego na podstawie zebranych informacji |
Do 27.03.2021r. |