Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - pobierz plik pdf
PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2022-2024
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Dyrektor Domu |
Szkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
realizacja w całym okresie działania |
2. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. dostępności |
Uaktualnienie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami Przedłożenie Dyrektorowi do zatwierdzenia. Publikacja na stronie BIP |
do 31 marca 2023r.
|
3. |
Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej. 2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej. 3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej. |
realizacja w całym okresie działania |
4. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:
|
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w dostępnie do usług świadczonych w DPS |
realizacja w całym okresie działania |
5. |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej). |
realizacja w całym okresie działania |
6. |
Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów |
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Prawidłowe oznaczenie taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynku |
do 31 grudnia 2023r. |
7. |
Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkich, w tym osobom z niepełnosprawnościami |
Zespół ds. dostępności Dyrektor |
Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, szkolenia pracowników |
realizacja w całym okresie działania |
8. |
Zapewnienie dostępności cyfrowej nowej strony internetowej DPS dla wszystkich |
Zespół ds. dostępności |
Zlecenie wykonania oraz uruchomienie nowej dostępnej cyfrowo strony internetowej |
II lub III kwartał 2022r. |
9. |
Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS |
Zespół ds. dostępności Informatyk |
Weryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS |
realizacja w całym okresie działania |
10. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Zespół ds. dostępności |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
do końca lutego 2025r. |
11. |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy |
Zespół ds. dostępności |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki |
do 31 marca 2025r. |