PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2025-2028
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Dyrektor Domu |
Szkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
realizacja w całym okresie działania |
2 |
Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. dostępności |
Uaktualnienie „Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami” Publikacja na stronie BIP |
do 31 marca 2025r.
|
3 |
Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Zespół ds. dostępności Pracownicy
|
1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej w szczególności zapewnienie wolnych przestrzeni komunikacyjnych, bieżąca konserwacja urządzeń (winda) umożliwiająca dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych 2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej 3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej |
realizacja w całym okresie działania |
4 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:
|
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
1. Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w dostępnie do usług świadczonych w DPS. 2. Zamontowanie oznaczeń w języku Braille`a w windzie dotyczące oznaczenia poszczególnych pięter (kondygnacji) oraz na drzwiach administracji |
realizacja w całym okresie działania
do 31 grudnia 2028r. |
5 |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej) |
realizacja w całym okresie działania |
6 |
Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów
|
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Uzupełnienie oznaczenia taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynku |
realizacja w całym okresie działania |
7 |
Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkim osobom, a w szczególności osobom z niepełnosprawnościami |
Dyrektor Zespół ds. dostępności Pracownicy |
1. Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, cykliczne szkolenia pracowników. 2. Zakup prześcieradeł ewakuacyjnych |
realizacja w całym okresie działania |
8 |
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej DPS dla wszystkich |
Główny Administrator Informatyk |
Aktualizacja dostępnej cyfrowo strony internetowej. Zapewnienie nagrania treści w polskim języku migowym |
realizacja w całym okresie działania |
9 |
Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS |
Główny Administrator Informatyk |
Weryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS |
realizacja w całym okresie działania |
10 |
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wstępu do budynku z psem asystującym i psem przewodnikiem |
Dyrektor
|
Do DPS w Chodzieży można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem |
realizacja w całym okresie działania |
11 |
Zapewnienie w razie potrzeby udzielania pierwszej pomocy osobom z niepełnosprawnościami |
Dyrektor Starszy Inspektor Pracownicy |
Bieżące szkolenia pracowników z pierwszej pomocy przedmedycznej
|
realizacja w całym okresie działania |
12 |
Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku DPS |
Główny Administrator Pracownicy |
Zamieszczenie rozkładu pomieszczeń na poszczególnych kondygnacjach budynku w sposób wizualny i głosowy |
realizacja w całym okresie działania |
13 |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Zespół ds. dostępności |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
do końca lutego 2029r. |
14 |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy |
Zespół ds. dostępności |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki |
do 31 marca 2029r. |
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2025 - pobierz plik pdf
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - pobierz plik pdf
PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2022-2024
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Dyrektor Domu |
Szkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
realizacja w całym okresie działania |
2. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. dostępności |
Uaktualnienie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami Przedłożenie Dyrektorowi do zatwierdzenia. Publikacja na stronie BIP |
do 31 marca 2023r.
|
3. |
Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej. 2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej. 3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej. |
realizacja w całym okresie działania |
4. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:
|
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w dostępnie do usług świadczonych w DPS |
realizacja w całym okresie działania |
5. |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej). |
realizacja w całym okresie działania |
6. |
Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów |
Zespół ds. dostępności Pracownicy |
Prawidłowe oznaczenie taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynku |
do 31 grudnia 2023r. |
7. |
Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkich, w tym osobom z niepełnosprawnościami |
Zespół ds. dostępności Dyrektor |
Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, szkolenia pracowników |
realizacja w całym okresie działania |
8. |
Zapewnienie dostępności cyfrowej nowej strony internetowej DPS dla wszystkich |
Zespół ds. dostępności |
Zlecenie wykonania oraz uruchomienie nowej dostępnej cyfrowo strony internetowej |
II lub III kwartał 2022r. |
9. |
Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS |
Zespół ds. dostępności Informatyk |
Weryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS |
realizacja w całym okresie działania |
10. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Zespół ds. dostępności |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
do końca lutego 2025r. |
11. |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy |
Zespół ds. dostępności |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki |
do 31 marca 2025r. |