Program usuwania wyrobów zawierających azbest w roku 2021
Rusza Program usuwania wyrobów zawierających azbest w roku 2021
Starostwo Powiatowe w Chodzieży Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że do dnia 7 czerwca 2021r. będzie trwał nabór wniosków o udział w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest w roku 2021.
Program współfinansowany jest przez gminy: wiejską Chodzież, miejsko-wiejską Budzyń, miejsko-wiejską Margonin i miejsko-wiejską Szamocin oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska (w przypadku przyznania dotacji).
Beneficjentami Programu są osoby fizyczne posiadające nieruchomości położone na terenie gmin: wiejskiej Chodzież, miejsko-wiejskiej Budzyń, miejsko-wiejskiej Margonin i miejsko-wiejskiej Szamocin, ujęte w rejestrze wyrobów zawierających azbest - Bazie Azbestowej, prowadzonej przez gminę.
Zwracamy uwagę, że przed złożeniem wniosku należy udać się do właściwego urzędu gminy, celem uzyskania poświadczenia gminy o ujęciu obiektu budowlanego w rejestrze wyrobów zawierających azbest.
Druki wniosków wraz z załącznikami są dostępne w urzędach gmin lub Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy ul. Paderewskiego 2 (budynek „B” Starostwa).
Likwidacja wyrobów zawierających azbest obejmuje:
1) demontaż wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie powiatu chodzieskiego, pakowanie, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) pakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie powiatu chodzieskiego, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
WAŻNE
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich wpływu do urzędu z uwzględnieniem podziału na poszczególne gminy i do wyczerpania środków przewidzianych na realizację przedsięwzięcia w danej gminie.
W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi – obowiązkowo należy wypełnić formularz informacyjny (zał. nr 2 do regulaminu) oraz odpowiednie oświadczenie (zał. nr 3 do regulaminu).
Przypominamy także, że na podstawie § 6 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649 ze zm.), wnioskodawca ma obowiązek zgłoszenia w Wydziale Architektury, Budownictwa i Inwestycji tut. Starostwa prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Organ administracji architektoniczno-budowlanej, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
Wnioski można składać w kancelarii Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy ul. Wiosny Ludów 1.
Informacje dotyczące zasad udziału w Programie zawarte są w Regulaminie określającym zasady realizacji przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego w latach 2021 i 2022”, stanowiącym załącznik do Uchwały nr 276/2021 Zarządu Powiatu Chodzieskiego z dnia 16 kwietnia 2021 roku.
W ramach Programu koszty związane z likwidacją wyrobów azbestowych (demontaż, odbiór, transport oraz unieszkodliwienie) pokrywane są w 100%.
Informacje dotyczące realizacji Programu można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pod numerami telefonu: 67/281-27-81 lub 67/281-27-82, 67/281-27-80.
Załączniki: