z dnia 19 września 2008 r.
(nazwa stanowiska pracy)
1. Wymagania niezbędne:
· obywatelstwo polskie,
· pełna zdolność do czynności prawnych,
· korzystanie w pełni z praw publicznych,
· odpowiedni stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
· brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne,
· nie karanie za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
· nieposzlakowana opinia,
· wykształcenie wyższe magisterskie
· posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej określoną rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2004 r. (Dz. U. Nr 219, poz. 2224)- dopuszcza się możliwość przystąpienia do konkursu osób uzupełniających wykształcenie w przedmiotowym zakresie.
· posiadanie co najmniej pięcioletniego stażu pracy, w tym co najmniej 3 lata w jednostkach pomocy społecznej,
· doświadczenie w zakresie zarządzania zespołami ludzi,
· znajomość problematyki społecznej
2. Wymagania dodatkowe:
· posiadanie co najmniej 2 letniego stażu pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w jednostkach pomocy społecznej,
· znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych,
· znajomość przepisów prawnych dotyczących pomocy społecznej,
· umiejętność kierowania zespołem pracowników,
· znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
· znajomość zagadnień samorządu terytorialnego,
· koncepcja organizacji i prac Ośrodka Pomocy Społecznej
· posiadanie prawo jazdy kat.” B”
3. Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
· wyrozumiałość
· cierpliwość,
· odpowiedzialność
· odporność psychiczna w sytuacjach kryzysowych,
· kreatywność
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
· kierowanie gminnym ośrodkiem pomocy społecznej i reprezentowanie go na zewnątrz w zakresie wykonywania zadań statutowych jednostki,
· realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych i innych wynikających z przepisów prawa i statutu jednostki,
· organizowanie pracy socjalnej gminnego ośrodka pomocy społecznej,
· wydawanie i nadzór nad wydawaniem decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej i innych przekazanych do kompetencji,
· dokonywanie analiz i ocen zjawisk powodujących zapotrzebowanie za świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
· udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom potrzebującym,
· pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości pomocy ze strony innych instytucji,
· udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
· pobudzanie aktywności społecznej i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin i środowisk społecznych,
· współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami oraz instytucjami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych,
· inicjowanie nowych form pomocy,
· inicjowanie przedsięwzięć mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych, na programy przeciwdziałania patologiom oraz łagodzenia skutków ubóstwa,
· składanie radzie gminy corocznych sprawozdań z działalności ośrodka pomocy społecznej oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
· planowanie finansowe jednostki i realizacja,
· sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych.
· List motywacyjny
· Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej i opatrzony klauzulą: " Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz .U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 ze zm.)”,
· Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów, świadectwa),
· Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
· Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. o ukończonych kursach i szkoleniach itp.)
· Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - wg wzoru określonego w zał. Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 czerwca 2006 r. (Dz. U. Nr 125 poz. 869)
· Oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne
Urząd Gminy zastrzega sobie prawo nie zwracania dostarczonych dokumentów aplikacyjnych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 10 października 2008 r. osobiście w dni robocze w godz. od 8.00 do 15.00 siedzibie Urzędu Gminy, 62-850 Lisków, ul. Ks. Wacława Blizińskiego 43 - sekretariat lub pocztą na adres Urzędu Gminy z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko pracy Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liskowie". Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Lisków pod adresem internetowym bip.liskow.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy.
Wójt Gminy
/-/ Maria Krawiec