Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupcy o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia
z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 poz. 1062)
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Deklaracja dostępności cyfrowej Oświadczenie w sprawie dostępności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupcy
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupcy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej http://bip4.wokiss.pl/pcprslupca zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego oraz Ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W Powiecie Słupeckim przeprowadzono samocenę dostępności dla osób z niepełnosprawnością oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative, (http://checkers.eiii.eu/ ), z którego wynika, że strona internetowa http://bip4.wokiss.pl/pcprslupca/ spełnia wymagania w 96,69 %.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. poz. 848), z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
Informacje dodatkowe.
Dostępność architektoniczna obiektów Starostwa Powiatu Słupeckiego
Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 13, 62-400 Słupca, na III piętrze. Budynek jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózku inwalidzkim. Przy wejściu głównym znajduje się podjazd a na parterze winda umożliwiająca dotarcie na III piętro, gdzie znajduje się również toaleta dla osób z niepełnosprawnością. W razie konieczności zapewniamy również możliwość spotkania z klientem na parterze.
Przed budynkiem wydzielone są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych