Zadania Referatu Finansowego

Do podstawowych zadań Referatu Finansowego należy:
 
1. przygotowanie projektu budżetu Gminy,
2. prowadzenie funduszy celowych i innych funduszy Rady Gminy,
3. wykonywanie budżetu , prowadzenie analiz dochodów i wydatków Gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Wójtowi i Radzie Gminy,
4. naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
5. kontrole gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych, sołectw oraz podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych podlegających Radzie Gminy,
6. prowadzenie obsługi kasowej i księgowej,
7. prowadzenie ewidencji składników mienia gminy i udziałów oraz zmian w  tym zakresie,
8. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem wykonującym obsługę kasową oraz bankiem finansującym,
9. opracowywanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw.
 
Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności :
1. opracowywanie projektu budżetu Gminy,
2. zgłaszanie swoich propozycji dot. budżetu gminy Wójtowi i Radzie Gminy,
3. wykonywanie budżetu i organizowanie gospodarki finansowej Gminy,
4. opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
5. kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
6. opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej Gminy.
 
 
Do wspólnych zadań referatów należy :
 
1. koordynowanie procesów rozwoju społeczno - gospodarczego gminy,
2. zapewnienie terminowej i właściwej realizacji zadań,
3. współdziałanie z organami samorządowymi,
4. współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej,
5. przestrzeganie procedury zamówień publicznych,
6. przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.
 
Referaty są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji .