Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich i Społecznych należy :
1. prowadzenie spraw stanu cywilnego,
2. ewidencja ludności i wydawanie dowodów osobistych,
3. prowadzenie kancelarii tajnej,
4. prowadzenie spraw wojskowych i obrony cywilnej,
5. udzielanie zezwoleń i nadzorowanie zbiórek publicznych ,
6. współdziałanie z policją oraz utrzymanie kontaktów ze stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi,
7. prowadzenie spraw przeciwpożarowych gminy, sprawowanie nadzoru nad ochroną przeciwpożarową w stosunku do jednostek organizacyjnych OSP,
8. koordynowanie działalności gminnych placówek służby zdrowia, aptek, oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych, kultury i sztuki, turystyki i sportu,
9. inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie kultury i sztuki,
10.wspieranie, stwarzanie warunków oraz podejmowanie działań organizatorskich w zakresie sportu, turystyki i wypoczynku ,
11.wspieranie inicjatyw w zakresie tworzenia i rozwoju środków lokalnej informacji,
12.prowadzenie spraw związanych z badaniem opinii społecznej,
13.opracowywanie i wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
Do wspólnych zadań referatów należy :
- koordynowanie procesów rozwoju społeczno - gospodarczego gminy
- zapewnienie terminowej i właściwej realizacji zadań,
- współdziałanie z organami samorządowymi,
- współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej,
- przestrzeganie procedury zamówień publicznych,
- przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań .
Referaty są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji .
Klauzule informacyjne dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z ustawą z:
• dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008r. o zmianie imienia i nazwiska (pobierz)
• dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (pobierz)
• dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (pobierz)