Rok 2023

 

 

 

                                                                               

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO I ROZLICZENIA DOTACJI PODMIOTOWEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ MIASTA I GMINY ZAGÓRÓW ZA

OKRES OD 01.01.2023 – 31.12.2023

 

Przychody Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Zagórowie na dzień 31 grudnia 2023 roku wynosiły na plan zł – 607.628,00 a wykonanie zł – 608.024,99

Głównym źródłem przychodów była dotacja podmiotowa z Gminy w wysokości zł – 521.500,00 oraz dotacja celowa, przeznaczona na remont czytelni, zł – 65.000,00. Pozostałymi przychodami są wpływy z usług  i wynagrodzenie terminowe w wysokości zł – 3.541,90, dotacja z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w wysokości zł – 15.000,00 oraz dary książek na kwotę zł - 2.628,00 i odsetki na rachunku bankowym w kwocie zł – 355,09

 W okresie sprawozdawczym dokonano zakupu książek na kwotę zł 26.832,00 oraz przyjęto dary na kwotę zł – 2.628,00. Łącznie wartość zbiorów bibliotecznych wzrosła o 29.460,00 zł.

 Koszty Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Zagórowie na dzień 31 grudnia 2023 roku wynosiły na plan zł – 607.628,00 a wykonanie zł – 603.185,13 w tym wydatki sfinansowane

z dotacji podmiotowej zł – 521.500,00 i celowej zł – 65.000,00

 Wykonanie kosztów w poszczególnych grupach przedstawia się następująco:

1.         Wynagrodzenia – plan zł – 335.987,67 – wykonanie zł – 335.987,67

2.         Wydatki na pochodne od wynagrodzeń – plan zł - 62.669,30 – wykonanie
            zł – 62.669,30

3.         Wydatki na materiały i energię – plan zł-99.288,98 – wykonanie zł – 96.058,51

4.         Wydatki na usługi – plan zł- 95.626,00 – wykonanie zł – 94.413,60

5.         Podatki – na plan zł – 796,00 – wykonanie zł – 796,00

6.         Pozostałe koszty – plan zł- 13.260,05 – wykonanie zł- 13.260,05

 Na dzień 31.12.2023 Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Zagórowie posiada na rachunku bankowym środki pieniężne w kwocie 579,97 zł, bez pogotowia kasowego.

 Na koniec okresu sprawozdawczego wystąpiły zobowiązania w kwocie zł – 1.634,37 z tytułu sprawowania nadzoru BHP oraz zakupu materiałów i usług. Wystąpiły należności na kwotę zł - 2.324,39 z tytułu faktur korygujących za energię elektryczną.

BPMiG na dzień 31.12.2023 nie posiada należności oraz zobowiązań wymagalnych.

 

 Plik PDF sprawozdania