Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI PRZEZ STAROSTWO POWIATOWE W CHODZIEŻY NA LATA 2023-2027

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI PRZEZ STAROSTWO POWIATOWE W CHODZIEŻY NA LATA 2023-2027

Załącznik: pobierz plik

Lp.Obszar dostępnościZakres działaniaSposób realizacjiPlanowany termin realizacji źródłoWydział odpowiedzialny za realizację
1. Dostępnośc architektoniczna Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami dostępu na wszystkie kondygnacje budynku i biur. Udogodnienia architektoniczne w postaci montażu windy czy platform schodowych będą wdrażane etapowo. Ze względu na fakt powstania budynku w latach 70-tych, nakłady finansowe na dostosowanie budynku do wymagań dostępności architektonicznej są bardzo wysokie, przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania przewiduje się pełne dostosowanie budynku w okresie 15-20 lat. Montaż widy/ platform schodowych w Budynku A, montaż podjazdu w budynku w Milczu 4. Budynek B wybudowany był ponad 100 lat temu, jest objęty opieką konserwatora, możliwości wykonania przy nim podjazdu lub platformy dla osób niepełnosprawnych jest bardzo utrudniona. Jako dostęp alternatywny- obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami w budynku A, po wezwaniu pracownika merytorycznego do załatwienia sprawy w dogodnym miejscu 15-20 lat przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania dla budynku A. 2027 r. – podjazd w budynku w Milczu 4. Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji/ Koordynator ds. dostępności
2. Dostępnośc architektoniczna Zapewnienie pomieszczenia na parterze budynku A do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Planuje się przystosować pomieszczenie znajdujące się na parterze budynku, do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami 2023 rok w ramach realizacji projektu. Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji/ Koordynator ds. dostępności
3. Dostępność architektoniczna Zapewnienie toalety dostosowanej do osób ze szczególnymi potrzebami na parterze budynku A. Planuje się przystosowanie toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami 2023 rok w ramach realizacji projektu. ² Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji/Koordynator ds. dostępności
4. Dostępność architektoniczna Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszcze na parterze budynku A. Zakup planu tyflograficznego, zapewniającego informację na temat rozkładu pomieszczeń znajdujących się na parterze w budynku A, w tym Wydziału Komunikacji. Mając na uwadze natężenie ruchu w wydziale oraz planowaną lokalizacją pomieszczenia i toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami, umiejscowienie takiego planu poprawi dostępność architektoniczną. 2023 rok w ramach realizacji projektu. ² Wydział Organizacyjny / Koordynator ds. dostępności
5. Dostępność architektoniczna Zapewnienie ochrony przeciwpożarowej, ewakuacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami. Uzupełnienie instrukcji przeciwpożarowej pod kątem zapewnienie bezpiecznej ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami. 2023/2024 plan finansowy Starostwa Powiatowego w Chodzieży Wydział Architektury, Budownictwa, Inwestycji w porozumieniu z Powiatowym centrum Usług Wspólnych w Chodzieży/ Koordynator ds. dostępności
6. Dostępność architektoniczna Zapewnienie dostępu do budynków osobie z psem asystującym. Zakup i umieszczenie oznakowania przed wejściem do budynku w Milczu 4, w alfabecie Braille´a. 2023/ plan finansowy Starostwa Powiatowego w Chodzieży Wydział Organizacyjny
7. Dostępność cyfrowa Zapewnienie zgodności z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych (Dz.U. z 2023 r. poz.82). Planuje się dostosowanie stron internetowych do pełnej zgodności z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.). W ramach bieżącego monitoringu działania stron, podejmowane są działania zmierzające do polepszenia dostępności. Na bieżąco w ramach posiadanych środków Wydział Organizacyjny/ Koordynator ds. Dostępności
8. Dostśpność informacyjnokomunikacyjna Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem rodków wspierających komunikowanie się , o którym mowa w art.3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz.20) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usług tłumaczenia przez strony internetowe i aplikacje. Zakup usługi tłumaczenia online, co poprawi obsługę osób korzystających z usług Starostwa Powiatowego w Chodzieży z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o którym mowa w art.3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz. 20) poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usług tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. Zakup usługi poprawi komfort obsługi osób z niepełnosprawnością słuchową. W ramach usługi planuje się zakup Widgdetu na stronę jednostki, służącego do szybkiego połączenia z tłumaczem. Dostępność usługi tłumacza online na stronie internetowej jednostki będzie realizacją minimalnych wymagań, wskazanych w art.6 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2022 r poz. 2240) oraz likwidacja barier komunikacyjnych. 2023 rok w ramach realizacji projektu. ² Wydział Organizacyjny / Koordynator ds. dostępności
9. Dostępność informacyjnokomunikacyjna Zapewnienie na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Chodzieży informacji o zakresie jego działalności- w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w języku polskim migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania. Trwają prace poprawiające dostępność w zakresie zapewnienia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Chodzieży, informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania. 2027 rok przy pozyskaniu zewnętrznego źródła finansowania. Wydział Organizacyjny / Koordynator ds. dostępności
10. Dostępność cyfrowa Zapewnienie aktualizacji deklaracji dostępności do 31 marca każdego roku Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności na stronach internetowych jednostki: - Biuletyn Informacji Publicznej, - https://powiat-chodzieski.pl/. Do 31 marca każdego roku, na bieżąco. Koordynator ds. dostępności/ Wydział Organizacyjny
11. Dostępność cyfrowa 1.Zbieranie danych do raportu o stanie zapewnienia dostępności. 2. Zebranie raportów o stanie dostępności od jednostek i umieszczenie na BIP Powiatu Chodzieskiego. 1.Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności, przegląd i weryfikacja stanu dostępności we wszystkich obszarach. 2. Zebranie drogą elektroniczną raportów z jednostek. 1.Do 15 marca 2025 r. 2.Do 28 marca 2025 r. Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności cyfrowej

Oświadczenie w sprawie dostępności

Starostwo Powiatowe w Chodzieży zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej bip4.wokiss.pl/chodziezp/zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.

W Starostwie Powiatowym w Chodzieży: https://bip4.wokiss.pl/chodziezp/ przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Tingtun Page Checker - Find Barriers in your Web Page, (http://checkers.eiii.eu/ ),  z którego wynika, że strona internetowa bip4.wokiss.pl/chodziezp/ spełnia wymagania w  96.97

Status pod względem zgodności

Strona internetowa dostępna jest częściowo zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. poz. 848), z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

  1. Brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego oraz elementu na pierwszej stronie (przesuwane zdjęcia, tzw. slider) dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne.
  2. Brak opisu tekstowego modułu wyszukiwania informacji dla osób niepełnosprawnych.
  3. Linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych.
  4. Brak tytułu w zagnieżdżonych ramkach tzw. frame i iframe.

Informacje dodatkowe.

  1. Publikacja strony https://bip4.wokiss.pl/chodziezp/ 2007-09-01
  2. Osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony jest: Aneta Karbowniczak, Mateusz Wieczorek
  3. Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: Starostwo Powiatowe w Chodzieży, ul. Wiosny Ludów 1, 64-800 Chodzież
  4. Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: tel. +48 67 28 127 21
  5. Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony: email: anetakarbowniczak@powiat-chodzieski.pl
  6. Strona aktualizowana na bieżąco.
  7. Starostwo dołoży wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowe była na poziomie WCAG 2.0.
  8. W menu ˃ Kontakt zawarte są dane teleadresowe instytucji

Dostępność architektoniczna obiektów Starostwa

Do budynku A przy ul. Wiosny Ludów 1 prowadzą dwa wejścia. Wejście główne do którego prowadzą schody nie jest przystosowane do wymogów dostępności architektonicznej. Drzwi przy wejściu głównym otwierają się automatycznie. Dostosowanie tego wejścia do budynku zostało zastąpiono wejściem alternatywnym, które znajduje się z boku budynku, prowadzi na parter, na którym jest zlokalizowany Wydział Komunikacji, cechujący się natężeniem obsługi klientów.

Wejście boczne do budynku nie ma schodów i nie jest w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Drzwi nie otwierają się automatycznie, ich otwieranie może stanowić problem, dlatego przy wejściu jest zamontowany dzwonek przywołujący osobę z Biura Obsługi Klientów, która pomoże otworzyć drzwi w razie potzreby. Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Z parkingu jest zapewniony dostęp do wejścia bocznego bez barier architektonicznych. Biuro obsługi klienta znajduje się na 1 piętrze, brak windy czy innych udogodnień, utrudniają dostęp osób z dysfunkcją ruchową. Planuje się przystosować pomieszczenie znajdujące się na parterze budynku, do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami oraz toalety. Zadanie będzie zrealizowane w ramach projektu pn. „Dostępny samorząd-granty” finansowany ze środków Programu Operacyjnego -Wiedza Edukacja Rozwój ( PO WER) 2014-2020, Działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne. Realizacja projektu odbędzie się w 2023 roku. W ramach ww. projektu zostanie zakupiony plan tyflograficzny, zapewniający informację na temat rozkładu pomieszczeń znajdujących się na parterze, w tym Wydziału Komunikacji. Mając na uwadze natężenie ruchu w wydziale oraz planowaną lokalizację pomieszczenia i toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami, umiejscowienie takiego planu poprawi dostępność architektoniczną.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym, przy wejściach znajdują się informacje w alfabecie Braille´a. W pozostałych pomieszczeniach budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille´a ani oznaczeń kontrastowych lub druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W 2022 roku oznakowano nakładkami kątowymi schody dla oznakowania krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia w każdym biegu. Nakładki pozyskano w trakcie realizacji projektu pn. „DOSTĘPNOŚĆ PLUS w urzędach JST województwa wielkopolskiego” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020- Priorytet II „ Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji”; Działanie 2.18 „ Wysokiej jakości usługi administracyjne” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu urząd został wyposażony w krzesło ewakuacyjne i koc ewakuacyjny, co ułatwi ewakuację osób z niepełnosprawnościami. Trwają prace nad wdrożeniem procedur określających zasady ewakuacji osób z różnymi niepełnosprawnościami.

Ze względu na brak dostępu na wszystkie kondygnacje budynku i biur, planuje się przystosować pomieszczenie znajdujące się na parterze budynku, do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami oraz toalety. Zadanie będzie zrealizowane w ramach projektu pn. „Dostępny samorząd-granty” finansowany ze środków Programu Operacyjnego -Wiedza Edukacja Rozwój ( PO WER) 2014-2020, Działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne. Realizacja projektu odbędzie się w 2023 roku. Zarówno w obecnym Biurze Obsługi Klientów jak i nowym pomieszczeniu ( realizacja w 2023 roku), przystosowanym do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami zatrudnieni pracownicy zostali przeszkoleni w zakresie obsługi w trakcie realizacji projektu pn. „DOSTĘPNOŚĆ PLUS w urzędach JST województwa wielkopolskiego” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 201-2020- Priorytet II „ Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji”; Działanie 2.18 „ Wysokiej jakości usługi administracyjne” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach ww. projektu obecne Biuro Obsługi Klientów zostało wyposażone w klawiaturę kontrastową dla osób słabowidzących VisionBoard2 , co ułatwi komunikację. W 2022 roku zostało wydane Zarządzenie nr 12/2022 Starosty Chodzieskiego z dnia 10 marca 2022 r. w sprawie wprowadzenia Procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Chodzieży.

Udogodnienia architektoniczne w postaci montażu windy czy platform schodowych będą wdrażane etapowo. Ze względu na fakt powstania budynku w latach 70-tych, nakłady finansowe na dostosowanie budynku do wymagań dostępności architektonicznej są bardzo wysokie, przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania przewiduje się pełne dostosowanie budynku w okresie 15-20 lat.

Do momentu przystosowania pomieszczenia na parterze budynku, został zakupiony system wezwania asysty przywołujący pracownika, który będzie wzywał pracowników merytorycznych do załatwienia sprawy w dogodnym miejscu.

Budynek B przy ul. Paderewskiego 2, wybudowany był ponad 100 lat temu, jest objęty opieką konserwatora, możliwości wykonania przy nim podjazdu lub platformy dla osób niepełnosprawnych jest bardzo utrudniona. Wejście na poziom parteru odbywa się przez schody zewnętrzne i schody wewnętrzne, a komunikacja między piętrami schodami drewnianymi. Budynek wykonany jest z cegły pełnej czerwonej, konstrukcja dachu i stropów drewniana. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille´a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Jako dostęp alternatywny- obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami w budynku A, po wezwaniu pracownika merytorycznego do załatwienia sprawy w dogodnym miejscu. Po przystosowaniu pomieszczenia w budynku A dla osób ze szczególnymi potrzebami, obsługa klientów będzie odbywać się w nim, po wezwaniu pracownika merytorycznego. Przy wejściu do budynku, znajduje się oznakowanie o możliwości wejścia z psem asystującym w alfabecie Braille´a.

Budynek znajdujący się w Milczu, Milcz 4 - siedziba Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Chodzieży. Budynek znajduję na jednej kondygnacji co ułatwia poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami. Do budynku prowadzą dwa szerokie stopnie, co utrudnia samodzielne poruszanie osób ze szczególnymi potrzebami. W celu załatwienia sprawy w wydziale niezbędna jest pomoc pracowników wydziału przy wejściu do budynku. Do 2027 roku zostanie wykonany podjazd dla osób niepełnosprawnych. Obsługa klienta odbywa się w biurach wydziału. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, brak oznakowania w alfabecie Braille´a. Oznakowanie zostanie zamontowane w 2023 roku.

DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNA

Budynek A przy ul. Wiosny Ludów 1 został wyposażany w przenośną pętlę indukcyjną w trakcie realizacji projektu pn. „DOSTĘPNOŚĆ PLUS w urzędach JST województwa wielkopolskiego” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020- Priorytet II „ Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji”; Działanie 2.18 „ Wysokiej jakości usługi administracyjne” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Pętla indukcyjna to profesjonalne urządzenie, które znajduje szerokie zastosowanie w obiektach użytku publicznego, szczególnie w Biurze Obsługi Klientów, gdzie zachodzi konieczność kontaktu z niedosłyszącymi.

W ramach poprawy dostępności komunikacyjno- informacyjnej planuje się zakup usługi tłumaczenia online, co poprawi obsługę osób korzystających z usług Starostwa Powiatowego w Chodzieży z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o którym mowa w art.3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( Dz.U. z 2017 r. poz. 1824) poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usług tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. Zakup usługi poprawi komfort obsługi osób z niepełnosprawnością słuchową. Poprzez szkolenia wchodzące w zakres usługi, pracownicy Starostwa Powiatowego w Chodzieży wyeliminują problemy z komunikacją z osobami ze szczególnymi potrzebami. W ramach usługi planuje się zakup Widgdetu na stronę jednostki, służącego do szybkiego połączenia z tłumaczem. Dostępność usługi tłumacza online na stronie internetowej jednostki będzie realizacją minimalnych wymagań, wskazanych w art.6 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2020 r poz. 1062) oraz likwidacja barier komunikacyjnych. Zakup usługi będzie realizowana w 2023 roku w ramach projektu pn. „Dostępny samorząd-granty” finansowany ze środków Programu Operacyjnego -Wiedza Edukacja Rozwój ( PO WER) 2014-2020, Działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.

Na stronie został zamieszczony wniosek, za pomocą którego osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikują się w formie określonej we wniosku. Informacja i dokument do pobrania znajduje się na stronie: http://bip4.wokiss.pl/chodziezp/.

Trwają prace poprawiające dostępność w zakresie zapewnienia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Chodzieży, informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania. Poprawa dostępności nastąpi przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania , przewiduje się pełne dostosowanie dostępności stron internetowych do 2027 roku.

Informacja dla użykowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB.
  • Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.Istnieje mozlwiść zmiany kontrastu strony za pomocą ikon aa AA
  • Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
  • Dokładamy starań by zdjęcia i grafiki w serwisie posiadały zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
  • Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA
  • Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe
  • Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Procedura wnioskowa-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich:
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Telefon (22) 55 17 700
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
https://www.rpo.gov.pl/

Data aktualizacji: 31.03.2023

Raporty o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2021r

Raporty o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2021

Załącznik: pobierz plik

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI.

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI.

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadnia wynikające z art.6 ustawy

Sposób realizacji

Terminy

1.

Powołanie Koordynatora oraz Zespołu ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Starosta

Na podstawie Zarządzenia Starosty Chodzieskiego powołanie Koordynatora i Zespołu ds. dostępności

Do 21.09.2020 r.

2.

Podanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

Zamieszczenie informacji na BIP Starostwa Powiatowego w Chodzieży

Do 30.09.2020r.

3.

Skierowanie pism do jednostek organizacyjnych Powiatu polecających powołanie koordynatorów ds. dostępności

Koordynator

Przesłanie pism do jednostek organizacyjnych Powiatu

Do 30.09.2020 r.

4.

Przygotowanie planu

działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

Opracowanie planu działania o którym mowa w art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności

Do 12.10.2020 r.

5.

Przedłożenie do zatwierdzenia Planu

działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

Zatwierdzenie przez Starostę Chodzieskiego Planu działania na rzecz poprawy dostępności

Do 12.10.2020 r.

6.

Analiza stanu obiektów Starostwa Powiatowego w Chodzieży pod kątem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator + zespół

Inwentaryzacja obiektów Starostwa Powiatowego w Chodzieży, oszacowanie kosztów prac niezbędnych do wykonania w celu zapewnienia dostępności

Do 15.11.2020 r.

 

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadnia wynikające z art.6 ustawy

Sposób realizacji

Terminy

7.

Dokonanie diagnozy
w zakresie dostępności alternatywnej w budynkach Starostwa Powiatowego w Chodzieży

Koordynator + zespół

Wskazanie sposobów zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w niezbędnym zakresie dla tych osób poprzez np. wykorzystanie nowoczesnych technologii, zapewnie pracownika lub wolontariusza lub innej osoby do pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami

Do

15.12.2020 r.

8.

Dokonanie analizy pod kątem dostosowania obiektów będących w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych

Kierownicy jednostek organizacyjnych

Uzyskanie informacji pisemnych od jednostek organizacyjnych powiatu Chodzieskiego w sprawie spełnienia zapisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności

Do

20.12.2020 r.

9.

Diagnoza w zakresie dostępności alternatywnej w jednostkach samorządu terytorialnego

Kierownicy jednostek organizacyjnych

Uzyskanie pisemnych informacji od jst ze wskazaniem na wymagania o charakterze zapewniającym wsparcie osobom ze szczególnymi potrzebami w niezbędnym zakresie dla tych osób np. wyznaczenie pracownika do pomocy dla osób potrzebujących

Do

30.12.2020 r.

 

 

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadnia wynikające z art.6 ustawy

Sposób realizacji

Terminy

10.

Monitorowanie

działalności w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Przeglądy

w budynkach starostwa Powiatowego

w Chodzieży pod kątem dostępności

Dwa razy do roku

11.

Zbieranie danych do raportu zbiorczego

Koordynator

Zbieranie danych do raportu zbiorczego

Do 15.03.2021 r.

12.

Sporządzenie raportu zbiorczego

Koordynator

Przygotowanie raportu zbiorczego na podstawie zebranych informacji

Do 27.03.2021r.