Rusza Program usuwania wyrobów zawierających azbest w roku 2024
Starostwo Powiatowe w Chodzieży Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że na podstawie Uchwały nr 541/2023 Zarządu Powiatu Chodzieskiego z dnia
31 maja 2023 r. w sprawie określania zasad realizacji przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego” od dnia 2 stycznia 2024 r. do dnia
31 marca 2024r. będzie trwał nabór wniosków o udział w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest.
W roku 2024 program współfinansowany będzie przez gminy: wiejską Chodzież, miejsko-wiejską Budzyń, miejsko-wiejską Margonin i miejsko-wiejską Szamocin.
Beneficjentami Programu są osoby fizyczne posiadające nieruchomości położone na terenie gmin: wiejskiej Chodzież, miejsko-wiejskiej Budzyń, miejsko-wiejskiej Margonin i miejsko-wiejskiej Szamocin, ujęte w prowadzonym przez gminę rejestrze wyrobów zawierających azbest - Bazie Azbestowej.
Likwidacja wyrobów zawierających azbest obejmuje pakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie powiatu chodzieskiego, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
Zwracamy uwagę, że przed złożeniem wniosku należy udać się do właściwego urzędu gminy, celem uzyskania poświadczenia gminy o ujęciu obiektu budowlanego w rejestrze wyrobów zawierających azbest.
Druki wniosków wraz z załącznikami są dostępne w urzędach gmin i w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy
ul. Paderewskiego 2 (budynek „B” Starostwa), a także do pobrania w załącznikach poniżej.
WAŻNE
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich wpływu do urzędu z uwzględnieniem podziału na poszczególne gminy i do wyczerpania środków przewidzianych na realizację przedsięwzięcia w danej gminie. Wnioski, które zostały złożone w 2023 r. i niezrealizowane ze względu na niewystarczającą ilość środków finansowych, będą brane pod uwagę w 2024 r. zgodnie z § 11 ust. 3 oraz § 12 Regulaminu określającego zasady realizacji przedsięwzięcia
pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego”.
W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi – obowiązkowo należy wypełnić formularz informacyjny (zał. nr 2 do regulaminu) oraz odpowiednie oświadczenie (zał. nr 3 do regulaminu).
Wnioski można składać w kancelarii Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy ul. Wiosny Ludów 1, przesyłając pocztą tradycyjną (na adres Starostwa Powiatowego w Chodzieży,
ul. Wiosny Ludów 1, 64-800 Chodzież) lub drogą elektroniczną za pośrednictwem e-PUAP.
Informacje dotyczące zasad udziału w Programie zawarte są w Regulaminie określającym zasady realizacji przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego” stanowiącym załącznik do Uchwały nr 541/2023 Zarządu Powiatu Chodzieskiego z dnia 31 maja 2023 r.
W ramach Programu koszty związane z likwidacją wyrobów azbestowych (odbiór, transport oraz unieszkodliwienie) pokrywane są w 100%.
Informacje dotyczące realizacji Programu można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pod numerami telefonu: 67/281-27-81, 67/281-27-82.
Wykaz dokumentów:
Załączniki: pobierz plik